استفاده از ارزهای رمزنگار توسط دانشجویان ایرانی مقیم بریتانیا

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش کرد که دانشجویان ایرانی مقیم بریتانیا برای تامین هزینه پرداخت شهریه خود به دلیل تحریم های آمریکا به ارزهای رمزنگار روی آورده اند.
کد خبر : ۹۴۸۲۴
بیت کوین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از کریپتو گلوب، روزنامه گاردین انگلیس در سرمقاله خود نوشت: دانشجویان ایرانی در حال استفاده از ارزهای رمزنگار به منظور دریافت پول از ایران برای پرداخت شهریه دانشگاه های خود در بریتانیا هستند. خانواده آنها به دلیل تحریم های آمریکا بر روی بانک ها و دیگر موسسات ایرانی قادر به انتقال پول از ایران نیستند.


صدها دانشجوی ایرانی در سرتاسر بریتانیا به دلیل تحریم های آمریکا با مشکلاتی برای تامین شهریه دانشگاه های خود روبرو شده اند. گزارشات حاکی از آن دارد که خانواده آنها با پرواز به بریتانیا و حمل هزاران پوند پول نقد شهریه آنها را فراهم می کنند. بر همین اساس، برخی از داشنجویان ایرانی به بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگار به منظور انجام تراکنش روی آورده اند.


بر پایه این گزارش، اشخاص و موسسات در ایران، ونزوئلا و روسیه در حال حاضر تحت تحریم های ایالات متحده و غرب هستند و اقدام این کشورها برای داشتن ارز رمزنگار مستقل در جهت تلاش برای دور زدن تحریم ها است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر