27 آذر 1397 - 14:01

اصلاح اساسنامه ایجاد رگولاتوری راه آهن

مدیرعامل راه‌آهن اعلام کرد: اصلاح اساسنامه برای ایجاد رگولاتوری راه‌آهن در مراحل اداری در هیات دولت در حال بررسی است.
کد خبر : ۹۴۸۲۹
تسویه حواله بارگیری شرکت‌های حمل و نقل داخلی الزامی شد

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سعید محمدزاده اظهار داشت: دومین مصرف‌کننده انرژی در کشور بخش حمل و نقل است و در حدود ۹۳ درصد انرژی مصرفی در این بخش در حوزه حمل و نقل جاده‌ای مصرف می‌شود.


وی افزود: ظرفیت های به کار گرفته نشده زیادی در حوزه حمل و نقل ریلی برای جابجایی بار و مسافر داریم که اگر فقط در حوزه بار از این ظرفیت استفاده کنیم انرژی مصرفی بخش حمل و نقل از کل انرژی مصرفی از ۲۷ درصد به ۲۲ درصد کاهش پیدا می‌کند. اصلاح اساسنامه برای ایجاد رگولاتوری راه‌آهن در مراحل اداری در هیات دولت در حال بررسی است.


وی با بیان اینکه در سال جاری به بخش حمل و نقل ظلم کرده‌ایم، کرده‌ایم، گفت: در بخش حمل و نقل ریلی از سال ۹۴ تا ۹۷ افزایش تعرفه نداشتیم. وی افزود: تا پیش از این که در حمل و نقل می‌توانستند از ارز ۳۸۰۰ تومانی استفاده کنند تقاضای افزایش قیمت ۴۰ درصدی داشتند که در نهایت به افزایش ۱۰ درصدی رسیدیم اما این افزایش قیمت قبل از نوسانات ارزی بود.


مدیرعامل راه‌آهن تاکید کرد: موافق اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای حمل و نقل ریلی نیستیم اما باید هزینه‌های این بخش را بپذیریم و مدل خرید خدمت را برای حمل و نقل ریلی ایجاد کنیم. این مسئول با بیان اینکه باید هزینه‌های صرفه‌جویی شده در اثر استفاده از حمل و نقل ریلی را مستقیماً به بخش خصوصی پرداخت کنیم، گفت: تعرفه‌های فعلی انگیزه‌ای را برای بخش خصوصی فراهم نمی‌کند و در نتیجه منجر به توسعه این بخش نخواهد شد.


محمدزاده با بیان اینکه در سال گذشته با وجود نوسانات نرخ ارز و فشارها راندمان حوزه حمل و نقل ریلی مثبت بود، گفت: از سال ۹۲ تا ۹۶ در بخش حمل و نقل از ۲۲.۵ میلیارد تن کیلومتر به بیش از ۳۶ میلیارد تن کیلومتر رسیدیم و امیدواریم در سال آینده رشد صددرصدی داشته باشیم. وی در پایان خاطرنشان کرد: شورایی شبیه شورای رقابت در راه‌آهن با حضور فعالان بخش ریلی شکل خواهد گرفت تا دغدغه‌ها برطرف شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر