عربستان از بودجه ۲۹۵ میلیارد دلاری خود رونمایی کرد

عربستان سعودی به منظور رشد اقتصادی در این کشور، بودجه سال ۲۰۱۹ میلادی را با بیش از ۷ درصد افزایش به ۲۹۵ میلیارد دلار رساند.
کد خبر : ۹۴۸۶۵
عربستان

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از عرب نیوز، عربستان سعودی بودجه دولتی خود را در سال ۲۰۱۹ میلادی با بیش از ۷ درصد افزایش به نسبت سال ۲۰۱۸ میلادی ۱.۱۰۶ تریلیون ریال سعودی معادل ۲۹۵ میلیارد دلار اعلام کرد. این در حالی است که بودجه این کشور در سال جاری میلادی ۱.۰۳ تریلیون ریال سعودی بود.


این بودجه حاکی از تلاش سعودی ها برای تقویت رشد اقتصادی این کشور است که به دلیل قیمت پایین نفت آسیب دیده است. در این بودجه بیش از ۱۳ میلیارد دلار برای کمک هزینه مخارج زندگی برای کارمندان دولت بویژه خانواده سلطنتی دیده شده است.


بانک بازرگانی ابوظبی اعلام کرد، معتقد هستیم که بودجه سال ۲۰۱۹ میلادی بر روی حمایت فعالیت اقتصادی، سرمایه گذاری و بزرگتر کردن اقتصاد عربستان تمرکز دارد. کمک هزینه ماهانه سلطنتی یکهزار ریال سعودی معادل ۲۶۶ دلار برای کارمندان دولتی و نظامی است؛ ضمن اینکه حقوق مستمره بگیران هم افزایش خواهد یافت. همچنین عربستان قصد دارد کمک هزینه دانشجویان را تا ۱۰ درصد در سال آینده میلادی افزایش دهد.


کسب و کار در عربستان با افزایش قیمت برق، سوخت و نیز روند صعودی ۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده دست و پنجه نرم کرده است و در حال حاضر نرخ بیکاری این کشور بیش از ۱۲ درصد است. سال گذشته میلادی هم بخش خصوصی این کشور به دلیل شرایط اقتصادی با چالش هایی روبرو شد.


بر پایه این گزارش، عربستان سعودی از سال ۲۰۱۴ میلادی به دلیل روند نزولی قیمت نفت و به دنبال آن کاهش درآمد خود با کسری بودجه روبرو شده و قرار است تا سال ۲۰۲۳ میلادی بوجه خود را تعدیل کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها