28 آذر 1397 - 10:39

مصوبه جدید مالیاتی مجلس/ اعلام تعطیلی واحدها ظرف ۱۰ روز

نمایندگان مجلس امروز در مصوبه ای مودیان مالیاتی را موظف کردند که ظرف مدت ۱۰ روز تعطیلی واحد کسب و کار خود را به سازمان مالیاتی اعلام کنند.
کد خبر : ۹۴۸۶۶
مالیات

به گزارش ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۸ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با ماده (۱۳) با ۱۳۸ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


در ماده (۱۳) آمده است: در صورتی که به هر دلیل اعم از تعطیلی (موقت یا دائم) و یا انحلال واحد کسب و کار، بهره برداری از پایانه فروشگاهی به طور موقت یا دائم متوقف شود، اشخاص مشمول مکلفند مراتب را ظرف مدت ده روز از توقف بهره‌برداری از طریق کارپوشه خود در سامانه مؤدیان حسب مورد به سازمان یا شرکت معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی اعلام نمایند.


در تبصره تأکید شده است: در مواردی که تعطیلی واحد کسبی به حکم مراجع قانونی ذی‌ربط باشد و یا در موارد قوه قهریه یا بروز حوادث غیرمترقبه که مبتنی بر علل و جهاتی خارج از اراده اشخاص مشمول باشد و بر اثر آن اطلاع به سازمان ممکن نباشد، اشخاص مشمول تا رفع موانع قهریه مذکور از رعایت مهلت زمانی مقرر در این ماده مستثنی هستند.


برچسب ها: مجلس مالیات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر