هند پول نفت را به ۵ حساب بانک ایرانی در نزد UCO واریز می‌کند

منابع آگاه اعلام کردند هند پول نفت ایران را به ۵ حساب بانک ایرانی که در نزد بانک دولتی «یو سی او» هند است، واریز خواهد کرد.
کد خبر : ۹۴۸۷۱
روپیه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بیزینس استاندارد، منابع آگاه که خواستند نامی از آنها برده نشود، اعلام کردند که هند پرداخت های مرتبط با واردات نفت خام از ایران را به حساب های تضمینی ۵ بانک ایرانی که در نزد بانک دولتی «یو سی او» هند است، واریز خواهد کرد.


این اقدام به دنبال توافق انجام گرفته شده از سوی دو کشور برای ایجاد یک مکانیزم پرداخت به منظور مقابله با تحریم های آمریکا انجام می گیرد. همچنین ایران بخشی از این پرداخت ها را برای خرید کالاهای ضروری از هند و نیز تامین هزینه های خود در ماموریت های دیپلماتیکی در هند از قبیل پرداخت حقوق، اجاره و هزینه های اداری استفاده خواهد کرد. تمام این هزینه کردها به روپیه هند خواهد بود.


مدیر عامل بانک «یو سی او» هند گفت: در حال حاضر ۱۵ حساب بانک ایرانی را داریم که از این تعداد، ۵ حساب تحت تحریم های ثانویه آمریکا هستند و ۱۰ حساب دیگر برای تعامل دو جانبه تجاری میان هند و ایران کفایت می کند. منابع آگاه اعلام کردند که پرداخت از طریق چندین حساب تضمینی ریسک های ناشی از فریز شدن حساب ها بانک ایران به دلیل تحریم بانک های جدید توسط آمریکا را کاهش می دهد.


تداوم تامین نفت مورد نیاز هند از ایران برای دهلی نو بسیار مهم است و هند در حدود ۸۰ درصد از نفت مورد نیاز خود را در سال وارد می کند؛ ضمن اینکه تهران شرایط اعتباری بهتری را نسبت به دیگر تولید کنندگان نفت خاورمیانه برای هند ارائه داده و پرداخت ها را به روپیه به جای دلار پذیرفته است.


هند در سال مالی خود که به سی و یکم مارس منتهی شد، در حدود ۹ میلیارد دلار نفت از ایران خریداری کرد. مکانیزم پرداخت به هند اجازه تداوم خرید نفت از ایران را با وجود تحریم های آمریکا می دهد.


بر پایه این گزارش، واشنگتن معافیت واردات روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت از ایران را به هند به مدت ۱۸۰ روز داده است. پیش از این هند به طور متوسط ۴۵۰ هزار بشکه نفت در روز از ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی وارد می کرد. منابع آگاه گفتند: پالایشگاه های هندی از قبیل ایندین اویل، مانگالور و پتروکمیکالز پرداخت های خود را بعد از راه اندازی این مکانیزم به ایران انجام خواهند داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر