28 آذر 1397 - 14:00
واعظی در جمع خبرنگاران:

رییس‌جمهور امشب به ترکیه می رود

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه ۱۰ میلیارد دلار است، از سفر امشب رییس جمهوری به کشور ترکیه خبر داد.
کد خبر : ۹۴۸۸۱
محمود واعظی وزیر ارتباطات

به گزارش ایبِنا، محمود واعظی ظهر امروز (چهارشنبه) و در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر خود به ترکیه و اینکه آیا در زمینه ارزی توافقی بین دو کشور حاصل شده است یا نه، گفت: سفر من درباره تمامی ابعاد روابط دوجانبه بود و مذاکرات مفصلی با شرکت های بزرگ ترک داشتم. همچنین جلسه ای را با شرکت های ترکیه ای که مالکان ایرانی دارند، برگزار کردیم.


وی افزود: جمع بندی مذاکراتی که در ترکیه داشتم، در گفت و گو با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه بود. رییس دفتر رییس جمهور اعلام کرد که سفر حجت الاسلام حسن روحانی به ترکیه امشب انجام می شود و فردا بعدازظهر نیز وی به تهران بازخواهد گشت.


واعظی ادامه داد: فردا بعدازظهر روسای جمهور دو کشور با تمامی تجار ایرانی و ترک دیداری خواهند داشت تا کارها را پیش ببرند. امیدوار هستیم که حجم کنونی روابط اقتصادی ایران و ترکیه که ۱۰ میلیارد دلار است، افزایش یابد.


وی در خصوص دخالت دولت در زمینه قیمت خودرو نیز گفت: از هفته گذشته تلاش هایی شد که خودرو قیمت تعادلی خود را در جامعه حفظ کند. رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده درباره قیمت خودرو اظهار داشت: قیمت خودرو در کشور از حالت تعادل خارج شده و دلال ها تنها از این موضوع بهره می بردند؛ قیمت خودرو مانند فنری بود که باز شده و باید تنظیم شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر