در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

طراحی سازوکار جدید مالیاتی/ راهکار جدید مقابله با فرار مالیاتی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه باید منابع دیگری جایگزین منابع حاصل از فروش نفت شود تا کمبود بودجه رخ ندهد، گفت: بکارگیری صندوق مکانیزه فروش برای شفافیت اقتصادی موثر است.
کد خبر : ۹۴۹۲۲
مالیات

شهباز حسن پور بیگلری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به موافقت نمایندگان با کلیات لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش)، اظهار داشت: با توجه به فرارهای مالیاتی زیاد باید به صورت الکترونیکی نظارت بر معاملات خُرد و کلان صورت بگیرد.


نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی باید از فناوری های پیشرفته استفاده کرد، افزود: خوشبختانه با اهتمام مجلس این موضوع محقق شده از اینرو در این راستا باید نظام مالیاتی را به سامانه های دقیق مالی تجهیز کرد.


وی با اشاره به بودجه ٩٨ کل کشور و کاهش سهم فروش نفت در آن، تصریح کرد: باید منابع دیگری جایگزین منابع حاصل از فروش نفت شود تا کمبود بودجه رخ ندهد. این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه منابع حاصل از اخذ مالیات به ویژه در حوزه فرارهای مالیاتی می تواند بخشی عمده ای از بودجه کشور را تامین کند، گفت: این مصوبه ضمن ممانعت از فرار مالیاتی از درگیری های مودیان با سازمان نیز جلوگیری کرده و همچنین از علی الراس شدن مالیات می کاهد.


حسن پور بیگلری با بیان اینکه به کارگیری صندوق مکانیزه فروش برای شفافیت اقتصادی موثر است، افزود: یکی از الزامات بهبود فضای کسب و کار کشور استقرار دولت الکترونیک است که در این راستا باید چنین صندوق هایی مستقر شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در راستای تحقق مصوبه اخیر مجلس باید سازوکار مورد نیاز و تجهیزات لازم هرچه سریع تر تامین شود.


برچسب ها: مجلس مالیات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر