08 دی 1397 - 09:33
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد؛

بودجه ٩٨ باید ضد تورمی باشد/ تعیین تکلیف هدفمندی یارانه‌ها

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه بودجه سال ٩٨ باید ضد تورمی باشد، گفت: کاهش وابستگی به نفت مشخصه مطلوبی در بودجه ٩٨ در راستای اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر : ۹۴۹۲۴
نرخ تورم

سیدحسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به جزییات بودجه ٩٨ کل کشور، اظهار داشت: طبق اطلاعات کلی و تذکراتی که مقام معظم رهبری «مدظله العالی» دادند باید اصولی در بودجه منطبق با اقتصاد مقاومتی حاکم باشد.


نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مباحث مرتبط با اقتصاد مقاومتی و همچنین اشتغال محور بودن باید در مفاد و تبصره های بودجه ٩٨ دیده شود، افزود: عدم وابستگی به نفت و همچنین کاهش این وابستگی باید در بودجه ٩٨ با توجه به شرایط کشور و تحریم ها مدنظر باشد.


وی با بیان اینکه کاهش فروش نفت در بودجه ۹۸ نعمتی برای نظام است، تصریح کرد: تحریم ها با ایجاد شرایطی در کشور وابستگی به نفت را کاهش داده، از اینرو باید منابع درآمدی مورد نیاز کشور را از طرق و منابع دیگر غیر از نفت کسب کنیم که این مزیت است.


حسینی شاهرودی با بیان اینکه نگاه مجلس بر این است که کمترین وابستگی را به نفت در بودجه سال آتی داشته باشیم، افزود: با کاهش وابستگی به نفت اگر ما شرایط بحرانی را نیز داشتیم دچار چالش و آسیب جدی نخواهیم شد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه در سال آینده اشتغال محور بودن بودجه قطعا باید مدنظر باشد، تصریح کرد: همچنین در بحث هدفمندی یارانه ها باید به دولت خود پیشنهاد بدهد تا مجلس وارد تعیین تکلیف در این حوزه نشود.


حسینی شاهرودی با بیان اینکه با توجه به اینکه در سال گذشته نیز دولت تکلیف هدفمندی یارانه ها را مشخص نکرده افزود : باید در بودجه سال آتی آن را اولویت قرار دهد و دولت باید به دنبال راهکاری باشد برای اینکه یارانه را هدفمند کرده و اقشار آسیب پذیر را مورد حمایت قرار دهد.


وی تاکید کرد: دولت در بودجه سال آتی باید به گونه ای عمل کند که رشد تورم نداشته باشیم چون به اندازه کافی در سال ٩٧ شاهد تورم فزاینده و افسار گسیخته بوده ایم. از اینرو باید بودجه سال ٩٨ ضد تورمی باشد.


برچسب ها: مجلس تورم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر