در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

فعالیت بانک‌ها در مناطق آزاد/ توسعه چابهار با رشد شریان‌های مالی

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اهمیت شریان‌های مالی در توسعه مناطق آزاد، فعالیت بانک‌ها در این منطقه را تشریح کرد.
کد خبر : ۹۴۹۴۵
عبدالرحیم کردی

عبدالرحیم کردی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره فعالیت‌های مالی و سرمایه‌گذاری جدید در منطقه آزاد چابهار، اظهار داشت: یکی از ابزارهای مهم و کلیدی که موجب سرعت بخشی به توسعه و پیشرفت در مناطق آزاد می‌شود، شریان‌های مالی است.


وی افزود: یعنی اگر کالا یا مبادله‌ای صورت می‌گیرد، باید جریان انتقال مالی آن نیز مشخص شود اما تاکنون به دلیل ضوابط و قوانین پیشین بانک مرکزی، نتوانستیم با بانک‌های خارجی ارتباط برقرار کنیم.


مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه افزود: البته شعبات ویژه بانک‌های داخلی به خصوص بانک‌های دولتی در حال حاضر در مناطق آزاد مستقر هستند و از طریق شعبات ارزی و بخش‌های بین‌الملل این بانک‌ها، سرویس‌ها و خدمات لازم دریافت می‌شود.


فعالیت بانک‌ها در چابهار


کردی با تاکید بر نقش مهم شریان‌های مالی و پولی بین المللی برای توسعه مناطق آزاد، گفت: در حال حاضر بانک پاسارگاد یک پروژه پتروشیمی وابسته به یکی از شرکت‌های مجموعه پاسارگاد را در اختیار دارد و صندوق ذخیره فرهنگیان نیز پروژه‌ای دیگر را بر عهده گرفته است.


وی ادامه داد: همچنین بانک‌های ملت و صنعت و معدن در منطقه آزاد چابهار در حال فعالیت هستند که گشایش ال سی فولاد از طریق بانک صنعت و معدن صورت گرفته است. مدیرعامل منطقه آزاد چابهار درباره اخذ موافقت اصولی برای ایجاد یک شرکت هواپیمایی در منطقه آزاد چابهار، گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته احتمالا این طرح امسال راه اندازی می‌شود.


کردی در اینباره توضیح داد: مقرر شده تا فاز اول این طرح از طریق سرمایه‌گذاری خصوصی تامین مالی شود و با بانک ها در حال مذاکره هستیم. وی در واکنش به اینکه آیا از منابع صندوق توسعه ملی برای این طرح استفاده خواهد شد یا خیر؟ گفت: خیر،  در فاز اول برنامه‌ای برای استفاده از منابع این صندوق نداریم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر