نوبخت اعلام کرد:

لایحه بودجه ۹۸ آماده تحویل به مجلس

رییس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که لایحه بودجه در ۱۴ جلد با پیوست پس از بازنگری آماده ارائه به مجلس است.
کد خبر : ۹۴۹۵۳
نوبخت

به گزارش ایبِنا، محمد باقر نوبخت در مراسم تفاهمنامه اشتغال میان سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره لایحه بودجه ۱۳۹۷، توضیح داد: مجلدات بودجه سال آینده ۱۵ آذر ماه به مجلس تحویل داده شد اما به دلیل اینکه نیازمند بازنگری در اعداد و ارقام بود و اقدامات و بازنگری های لازم صورت گرفت و در قالب ۱۴ جلد لایحه با پیوست آماده تحویل به مجلس شورای اسلامی است.


رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ایجاد بیش از یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی با همکاری سایر نهادها و وزارتخانه‌ها در کشور، اظهارداشت: همه اذعان دارید که ایجاد چنین فرصت‌های شغلی بسنده به یک رسته، حوزه و فعالیت خاص نیست و باید این یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی در بخش های مختلف ایجاد شود.


وی افزود: در یک ماه گذشته دو تفاهمنامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد ۲۷۰ هزار فرصت شغلی تفاهم شد و سازمان برنامه و بودجه نیز تعهد پشتیبانی مالی را عهدار شد. رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه گفت: همچنین تفاهم ۸۲ هزار فرصت شغلی در عرصه کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد و پشتیبانی مالی نیز برعهده سازمان برنامه و بودجه گذاشته شد.


نوبخت درباره تفاهمنامه امروز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توضیح داد: امروز نیز با وزارت فرهنگ و ارشاد، ۲۰ هزار فرصت شغلی در سه عرضه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای منعقد شد و سازمان برنامه و بودجه نیز متعهد شد تا دو هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این وزارتخانه بگذارد.


وی درباره جزئیات این تسهیلات، توضیح داد: ۱۶۰۰میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۳ هزار فرصت شغلی در جغرافیای شهری و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در عرصه روستاها تخصیص یافت. معاون رییس جمهوری درباره همکاری صندوق توسعه ملی با این سازمان در طرح ایجاد فرصت‌های شغلی، گفت: این اقدام سازمان برنامه و بودجه با همکاری صندوق توسعه ملی صورت می‌گیرد که جای تشکر دارد و اذعان می کنم این صندوق در جایگاه خود به دنبال توسعه واقعی کشور است و بار سنگینی بر دوش می‌کشد.


نوبخت با اشاره به اینکه هدف ارائه تسهیلات ارزان قیمت بود، گفت:  این تسهیلات برای بخش های شهری ۱۶ درصد و برای روستاییان ۶    درصد خواهد بود و مابه التفاوت با نرخ ۱۸ درصد، با ارقامی در حدود ۸۲ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه پشتیبانی خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر