وزیر خزانه‌داری آمریکا؛

بانک‌های بزرگ آمریکایی آماده اعطای وام

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: بانک‌های بزرگ آمریکایی تایید کردند که به اندازه کافی نقدینگی برای اعطای وام دارند.
کد خبر : ۹۵۰۴۱
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، «استیون منوچینی» وزیر خزانه داری آمریکا گفت: چندین بانک های آمریکایی که از بزرگترین بانک های این کشور محسوب می شوند، کافی بودن نقدینگی را برای اعطای وام اطمینان داده اند.


در همین حال وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که که یکسری تماس هایی را با مدیران عامل بزرگترین بانک های آمریکا یعنی بریان مونیهان، بانک آمریکا، میشل کوربات، سیتی، دیوید سولمان، گلمن ساچ، جمی دیمون، جیمز گورمن، مورگان استنلی، تیم سلوان و ولز فارگو داشته است.  


«منوچینی» در توئیتر خود نوشت: مدیران عامل این بانک ها تایید کردند که نقدینگی فراوانی برای اعطای وام به مصرف کنندگان، بازارهای تجاری و همه عملیات های مرتبط با بازار را دارند.


گفته می شود که «منوچینی» به یکسری از مشورت ها با نمایندگان موسسات مالی آمریکا ادامه خواهد داد و در مورد چگونگی اطمینان دادن عملکرد معمول بازار به بحث و گفتگو خواهد نشست.


بر پایه این گزارش، در نوزدهم ماه جاری میلادی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو نرخ بهره را با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲.۵ درصد رساند. همچنین فدرال رزرو اعلام کرد در سال آینده میلادی با وجود رشد اقتصادی احتمالا ضعیف آمریکا برنامه بیشتری برای افزایش نرخ بهره خواهد داشت. افزایش نرخ بهره، افزایش هزینه های وام را به دنبال دارد و بنابراین تاثیر منفی بر روی گردش مالی بورس می گذارد. این اظهارات فدرال رزرو باعث کاهش ارزش سهام وال استریت شده است.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر