03 دی 1397 - 11:43
فولادگر خبر داد؛

گزارش نظارتی مسائل بانکی آماده بررسی در صحن مجلس

رییس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: گزارش نظارتی در حوزه بدهی‌های دولت به بخش خصوصی، نهادهای عمومی و بانک‌ها برای چاپ و ارائه در صحن به هیات رییسه داده شد.
کد خبر : ۹۵۰۴۵
مجلس شورای اسلامی - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر در تشریح نشست روز گذشته کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: کمیسیون دو دستورکار داشت که دستور کار نخست بررسی طرح حمایت از شاغلان کم درآمد و بیکاران است که این طرح به پیوست گزارش کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره آسیب شناسی موضوع اشتغال ارائه شده، لذا کارگروهی برای بررسی این طرح تشکیل شده تا طرح را غنی تر و پخته تر کند.


رییس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دستور کار دوم کمیسیون گزارش نظارتی درباره نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید بود، افزود: این گزارش در حال آماده سازی برای ارائه به صحن علنی مجلس بوده و از آنجا که قانون رفع موانع تولید مفصل و در ۶۰ ماده است، لذا باید این قانون موضوع بندی شود.


وی ادامه داد: موضوع اول که بحث مسائل بانکی است آماده و برای چاپ و ارائه در صحن به هیات رییسه داده شده که این فصل درباره مواد مربوط به مسائل بانکی از جمله درباره فروش املاک، اموال مازاد و استمهال وام‌های آسیب دیدگان در خشکسالی ها و کشاورزان است که حدود ۸ ماده بوده و آماده شده است.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فصل دوم در حوزه بدهی‌های دولت به بخش خصوصی، نهادهای عمومی و بانک ها، مطالبات دولت، بحث تهاترها و اسناد خزانه است، اظهار داشت: جلسات تکمیلی برای بررسی این بخش در حال برگزاری است که وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی گزارش های خود را در این جلسات ارائه می دهد.


رییس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مرکزی در وزارت امور اقتصادی و دارایی برای ساماندهی مطالبات و بدهی های دولت تشکیل شده تا مشخص شود که تسویه بدهی ها چه میزان از راه تهاتر و چه میزان از طریق اوراق مالی صورت گیرد که این گزارش باید مکتوب به کمیسیون ویژه ارائه شود تا فصل دوم گزارش نظارتی برای ارائه به صحن تکمیل و نهایی شود.


برچسب ها: مجلس بانک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر