ثبت رکوردی جدید؛

واردات چین از دو تریلیون دلار عبور کرد

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: واردات این کشور در سال جاری میلادی با گذشتن از سطح دو تریلیون دلار به یک رکورد جدید تبدیل شد.
کد خبر : ۹۵۰۹۳
کشتیرانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، «سانگ ژیانمائو» مقام ارشد در وزارت بازرگانی چین گفت: مجمووع واردات چین در سال جاری میلادی در حال تبدیل شدن به یک رکورد جدید است و از سطح دو تریلیون دلار عبور کرد.


وی افزود: پکن درحال برنامه ریزی برای افزایش کیفیت تجارت خارجه و افزایش بیشتر واردات است. در سال ۲۰۱۸ میلادی، مقامات چین تعرفه واردات را بر روی طیف وسیعی از کالاهای حیاتی از قبیل دارو، خودرو و ضروریات روزانه کاهش داده اند. مجموع سطع تعرفه از ۹.۸ درصد به ۷.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.


در همین حال اداره کل گمرک چین اعلام کرد مجموع واردات چین از ماه ژانویه تا دسامبر سال جاری میلادی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل با ۱۴.۶ درصد رشد روبرو شد. همچنین «سانگ ژیانمائو» گفت: دولت در حال حاضر بر روی یکسری اقدامات کار می کند تا شرایط لازم برای واردات فناوری های پیشرفته، کالاهای کشاورزی و نیز کالا و خدمات مصرف کننده را فراهم کند.


ضمن اینکه، پکن علاقمند به کاهش تعرفه های واردات، سازوکار گمرک و نیز بهبود سیاست ابزارهای واردات به طرز قابل توجهی است. دولت چین در حال برنامه ریزی برای ارتقاء واردات از قبیل خدمات مانند طراحی کشاورزی، لوجستیک تجارت، تحقیق و طراحی توسعه، حفظ انرژی و حفاظت از محیط زیست و نیز بهبود رقابتی شدن فضای صنعتی است.



بر پایه این گزارش، فرانسه در روز دوشنبه اعلام کرد که برای برداشتن تعرفه واردات ۵ درصدی یکسری کالاها برنامه ریزی دارد و از یکم ژانویه اجرا خواهد شد. به دنبال جنگ تجاری میان واشنگتن -پکن، چین خرید سویای آمریکایی را بعداز اعمال تعرفه ۲۵ درصدی واشنگتن بر روی برخی از کالاهای چینی، متوقف کرده و این اقدام منجر به تنش در بازار سویای جهانی شده است.



برچسب ها: دلار واردات چین
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها