واکنش وزیر ارتباطات به حذف دو پیشنهاد مهم در لایحه بودجه ۹۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنشی توییتری به لایحه بودجه ۹۸ از عدم در نظر گرفتن دو پیشنهاد مهم این وزارتخانه در لایحه انتقاد و بر ضرورت شفافیت در بودجه تاکید کرد.
کد خبر : ۹۵۱۰۲
آذری جهرمی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از لایحه بودجه سال آینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مشکلات لایحه بودجه ۹۸ برای این وزارتخانه در توییتر گفت: از دو پیشنهاد مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه خبری نیست؛ پیشنهاد استفاده بهینه از باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ که صرفه‌جویی گسترده در هزینه‌های سرمایه‌گذاری و نیز قدرت خلق ثروت چند هزار میلیاردی را داشت و نیز پیشنهاد تعیین تکلیف داکت‌ها و سیم مسی که انحصار کنونی آن، مانع توسعه است.


آذری جهرمی ادامه داد: این دو پیشنهاد برای بررسی، یکی به شورای عالی امنیت ملی ارجاع شده و دیگری به کمیسیون فرعی اقتصاد که به باور من این کار  به معنی یکسال از دست دادن زمان برای اجرای این پیشنهادها است.


وی با اشاره به بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: درآمدهای دولت در حوزه ارتباطات همان ۶۴۰۰ میلیارد سال ۹۷ تعیین شده و پیش بینی تحقق این درآمد در سال ۹۷، ۵۲۰۰ میلیارد تومان است؛ پیش‌بینی ابتدایی ما برای ۹۷ همان ۵۲۰۰ بود که در قانون ۶۴۰۰ دیده شد، امسال سقف بودجه واقعی تر دیده شده، ممکن است با برخی تصمیم‌ها این عدد هم محقق نشود.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مطابق مصوبه مجلس، همه درآمدهای حوزه ارتباطات بایستی در توسعه زیرساخت‌های آن هزینه شود؛ در قانون سال قبل، به ۳۹ درصد تقلیل یافت. سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اشتغال لحاظ شده که تخصیص کنونی آن "صفر" است و امسال اسما ۵۰ درصد اعتبارات بازخواهد گشت هر چند رسما را خدا می داند.


آذری جهرمی با تاکید بر ضرورت پیگیری مسئله شفاف سازی اظهار داشت: اولین ‌شفاف سازی بودجه‌ای این است که سازمان برنامه و بودجه جدول مقایسه‌ای تخصیص‌ها به دستگاه‌ها در ۴ سال اخیر را به تفکیک منتشر کند. امری که به اصلاح ساختار اداره کشور کمک شایانی خواهد کرد.


وی در ادامه اظهار داشت: دومین و مهم ترین ‌شفاف سازی بودجه‌ای این است که در شرایط عدم تحقق اعتبارات، به صورت روشن بگوییم کدام ماموریت‌ها تعدیل شده و تعدیل اهداف برنامه‌های بالادستی در کنار کاهش بودجه‌ها بایستی به صورت دقیق روشن شود.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: ‌سومین مورد ‌شفاف سازی این است که بگوییم ردیف بودجه توسعه ‌دولت الکترونیکی که مورد تاکید همه مسئولین نظام است و در سخنان رییس جمهور محترم نیز مورد تاکید قرار گرفت، کجاست و بناست چگونه هزینه شود؟



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر