05 دی 1397 - 08:23

درگاه‌های الکترونیک انتخاب اول مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: درگاه‌های الکترونیک انتخاب اول مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت می‌شود.
کد خبر : ۹۵۱۲۴
درگاه‌های الکترونیک انتخاب اول مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت، محمدحسین حسین زاده توسعه مدل بانکداری اجتماعی را که از سال ۹۵ به طور عملیاتی در سراسر کشور اجرایی شده را راهکاری برای ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان عنوان کرد.


وی افزود: همانطور که از سوی رئیس پژوهشکده پژوهشکده پولی و بانکی عنوان شد، طراحی مدل کسب و کار بانکداری اجتماعی با رویکرد ارائه خدمات قرض الحسنه به مشتریان جمعی از سوی بانک قرض الحسنه رسالت صورت می‌گیرد.


به گفته حسین زاده، بانکداری اجتماعی که بیش از چهار سال است در این بانک عملیاتی شده، دورخیز دستیابی به افق ۱۴۰۰ و بانکداری بدون شعبه است. وی در تعریف مفهوم بانکداری اجتماعی افزود: بانک قرض‌الحسنه رسالت به دنبال این است که کارکرد و کارایی قرض‌الحسنه را در ابعاد وسیع، با استفاده از بستر قانونی و فناورانه نوین، توسعه داده و به توانمندسازی کارآفرینی اجتماعی و خرد و حل مسائل اجتماعی کمک کند. در این راستا بانک قرض‌الحسنه رسالت اقدام به طراحی محصولی متناسب با مشتریان خود کرده و آن را "بانکداری اجتماعی" و یا "ارائه خدمات به مشتریان جمعی یا گروه های مشتریان" نامیده است.


حسین زاده اظهارداشت: در واقع بانکداری اجتماعی سازوکار نوآورانه¬ی ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان جمعی در قالب کانون های کاروزندگی (کارآفرینی اجتماعی در شهرهای کوچک و روستاها)، همیاری اجتماعی (خانوادگی، محله ای، مساجد و دانشجویی)، سازمانی (سازمان ها ادارات و شرکت ها) وصنفی (اصناف، بازاریها) است.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با تاکید بر نقش بانکداری نوین در تحقق بانکداری اجتماعی گفت: بانکداری نوین رکن اصلی بانکداری اجتماعی است و بانکداری اجتماعی تحقق نمی‌یابد مگر با در اختیار داشتن زیرساخت‌های بانکداری مدرن. اکثر تراکنش‌های خرد امروزه بر بستر بانکداری نوین که بُعد دیگری از بانکداری اجتماعی به شمار می رود، متمرکز شده و ازاین‌رو بهره‌مندی از زیرساخت‌های فناورانه به‌ منظور اجرای این مدل از بانکداری و ارائه خدمات بانک قرض‌الحسنه رسالت در بستری شرعی، آسان، ارزان و مدرن مورد توجه است.


وی افزود: بانک قرض الحسنه رسالت با پیشرفت تکنولوژی بانکداری بدون شعبه را برای افق ۱۴۰۰ خود پیش بینی و برای دستیابی به این مهم بانکداری اجتماعی را در سراسر کشور عملیاتی کرد. همچنین زیرساخت های لازم برای بانکداری مدرن را در اختیار گرفت و در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و افزایش سطح دسترسی مشتریان به خدمات نوین، امکان افتتاح حساب غیرحضوری در سامانه اینترنت بانک را عملیاتی کرد. بر این اساس مشتریان می توانند علاوه بر عضویت در اینترنت بانک، از خدمات جدید سامانه افتتاح سپرده و درخواست تسهیلات غیرحضوری نیز بهره مند شوند.


حسین زاده اظهارداشت: این سامانه در قالب بانکداری اجتماعی بومی و شخصی¬سازی شده تا مشتریان بانک با سهولت بیشتری بتوانند خدمات دریافت کنند. می توان گفت: افزایش هزینه ها واتلاف زمان از جمله معایب بانکداری سنتی است و بررسی ها نشان می دهد تنوع خدمات الکترونیک در کاهش این دو تاثیر چشمگیری دارد. به گفته وی امکان تقاضای دسته چک، اخذ تسهیلات¬، کارت شتاب و دیگر مستندات نیز از طریق درگاه های الکترونیکی بزودی در این بستر اجرایی خواهد شد.


حسین زاده بیان کرد: مزایای بهره گیری از اینگونه خدمات یک بازی برد- برد برای هر دو رکن اصلی یعنی بانک قرض الحسنه رسالت در یکسو و مشتریان در سوی دیگر است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر