آماده‌باش دولت ژاپن برای ورود به نوسانات بازار ارز

معاون وزیر دارایی ژاپن گفت: نوسانات بازار ارز روبه افزایش است و دولت آماده اتخاذ اقدامات مناسب در این راستا بمنظور کنترل آن است.
کد خبر : ۹۵۱۵۳
ین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «ماستوسوگا آساکاوا» معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین الملل گفت: نوسان در بازار ارز رو به افزایش است و در صورتی که بازار مسیر بسیار نابهنجاری را در پیش گیرد، دولت آماده اتخاذ اقدامات لازم است.


وی گفت: نوسان در بازار ارز بالا است. هر کشوری در گروه جی ۷ و جی ۲۰ دارای این عقیده است که نوسان بالا و اقدامات نامنظم برای اقتصاد نامطلوب است. بازار را بادقت رصد می کنیم تا ببینیم آیا اقدام مرتبط با ریسک بالا وجود دارد.


معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین الملل گفت: دولت اقدامات مناسب را در صورت افزایش نوسان بازار اعمال می کند؛ اما در مورد جزئیات بیشتر آن صحبتی به میان نیاورد. البته اظهارات «ماستوسوگا آساکاوا» نگرانی ها در مورد بازگشت ین قدرتمند را کاهش داد. مقامات ژاپنی در مورد نشانه های کسب قدرت برای ین به عنوان یک ارز قدرتمند که می تواند بهبود صادرات این کشور را آسیب زند، حساس هستند.


وی افزود: به نظر می رسد بازارهای مالی نسبت به برخی از شاخص های ضعیف و نیز اقدامات سیاسی ایالات متحده در سیاست های پولی و مالی خود بیش از حد واکنش نشان داده اند. اصول اقتصادی در ژاپن و ایالات متحده مستحکم باقی مانده و بر روی نوار بهبود تدریجی قرار دارد.


«ماستوسوگا آساکاوا» معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین الملل گفت: دولت باید راه سریع لایحه بودجه در پارلمان را برای سال آینده به منظور حمایت از اقتصاد مهیا کند؛ ضمن اینکه بانک مرکزی هم به کاهش سیاست پولی قدرتمند خود به منظور کسب تورم دو درصدی از پیش هدف گذاری خود ادامه خواهد داد.


برچسب ها: ارز ژاپن نوسانات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر