آمار خرید و فروش هفتگی سهام مشخص کرد:

بیشترین حجم و ارزش معاملات بورس در اختیار بانک‌ها

طبق آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیشترین حجم و ارزش معاملات هفته اول زمستان را به خودشان اختصاص دادند.
کد خبر : ۹۵۲۱۷
بورس

به گزارش ایبِنا، در پایان معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۵ دی ماه ۹۷ شاخص کل نسبت به هفته قبل با ۲ درصد افزایش مواجه شد و با ۲.۳۶۱ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۱۵۸.۴۴۴ واحد رسید.


بازار اول و دوم


بر اساس این گزارش، شاخص بازار اول با ۲.۲۶۰ واحد افزایش به رقم ۱۱۶.۵۴۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۱۸۷ واحد افزایش به ۳۱۶.۵۲۲ واحد رسید و به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲ درصد و شاخص بازار دوم  با یک درصد افزایش نسبت به هفته قبل رو به رو شدند.


ارزش کل معاملات


افزون بر این، در ۵ روز کاری هفته اول دی ماه، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۳۴۰۴۹ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۳۶ درصد افزایش یافته است. در ضمن تعداد ۱۱.۱۹۴ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۶۴۴ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که ۱۴ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.


وضعیت صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله


این درحالی است که  تعداد ۱۷۷ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۸۳۴ میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب هر با ۱۵ درصد و ۱۱ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.


بازار مشتقه


همچنین در بازار مشتقه، تعداد ۵۸۰ قرارداد به ارزش ۴۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و از سویی دیگر در بازار بدهی ۴ میلیون ۵۰۰ هزار برگه به ارزش ۴۵۰۳ میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت.


بیشترین حجم و ارزش معاملات


بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۲۷.۲ درصد بیشترین ارزش معاملات و بیشترین حجم معاملات را با ۴۲.۵ درصد در هفته منتهی به  ۵ دی ماه ۹۷ به خود اختصاص داد. بر این اساس در ۳۰ روز منتهی به ۵ دی ماه ۱۳۹۷، «محصولات کاغذی» با بازدهی ۴۷.۷ درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و در مدت مشابه صنعت «استخراج زغال سنگ» با افت با (۱۳) درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.


همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشته، در محاسبه بازدهی­ ها نسبت به پایان هفته گذشته شاخص بورس تهران )(TEDPIX با رشد ۱.۵ درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس توکیو با افت ۸ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادهاند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر