هنگ کنگ بانک جی پی مورگان آمریکا را ۱.۶ میلیون دلار جریمه کرد

مرجع پولی هنگ کنگ، بانک بزرگ آمریکایی جی پی مورگان چیس را به دلیل نقض قوانین ضد پولشویی و فاینانس تروریسم ۱.۶ میلیون دلار جریمه کرد.
کد خبر : ۹۵۲۳۱
جی پی مورگان

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، مرجع پولی هنگ کنگ، واحد محلی بانک جی پی مورگان چیس آمریکا را به دلیل نقض قوانین ضد پولشویی و قانون مقابله با فاینانس تروریسم ۱۲.۵ میلیون دلار هنگ کنگ معادل ۱.۶ میلیون دلار آمریکا جریمه کرد.  


بر همین اساس، واحد محلی بانک جی پی مورگان چیس آمریکا بین آوریل ۲۰۱۲ تا فوریه ۲۰۱۴ میلادی ۶ مورد نقض قوانین ضد پولشویی و فاینانس تروریسم داشته است. این بانک آمریکایی انتقال وجه مشتریان به سامانه سوئیفت را بدون اینکه نام و مبدا را ذکر کند، انجام داده است.


هنگ کنگ در سال ۲۰۱۲ میلادی قوانین ضد پولشویی را اعمال کرد و «اسیت بانک» هند بعنوان اولین موسسه مالی بود که در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط مرجع پولی هنگ کنگ به دلیل عدم صحیح رعایت این قوانین، جریمه شد. همچنین این مرجع ناظر پولی در اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد که در حال تحقیق بر روی ۸ بانک در راستای نقض قوانین ضد پولشویی است.


بر پایه این گزارش، مرجع پولی هنگ کنگ اعلام کرد واحد جی پی مورگان یکسری نقائص را گزارش کرده و اصلاحات مثبت و گسترده ای را انجام داده است؛ ضمن اینکه این بانک آمریکایی پیش از این سابقه انضباطی در ارتباط با عدم رعایت قوانین ضد پولشویی نداشته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر