بانک مرکزی کره‌جنوبی سیاست پولی انعطاف‌پذیر را در پیش می‌گیرد

رییس بانک مرکزی کره جنوبی گفت: به دلیل نرسیدن به نرخ تورم از پیش تعیین شده، در پیش گرفتن سیاست پولی انعطاف پذیر در سال ۲۰۱۹ میلادی ضرورت دارد.
کد خبر : ۹۵۳۱۷
بانک کره جنوبی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «لیی جو یئول» رییس بانک مرکزی کره جنوبی در پیام سال نو میلادی اعلام کرد از آنجایی که فشار تورم کمتر از حد انتظار بوده، سیاست پولی کره در سال ۲۰۱۹ میلادی باید انعطاف پذیر بماند.


وی گفت: برای سال آینده میلادی از آنجایی که اقتصاد احتمالا با رشد متوسط دو درصدی روبرو شود و فشار تورم به هدف از پیش تعیین شده نرسد، حفظ سیاست پولی انعطاف پذیر یک ضرورت است.


بر همین اساس، تورم کره جنوبی در ماه جاری میلادی به ۱.۳ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین تورم سالانه کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱.۵ درصد تنزل یافت؛ در حالی که رقم دو درصد برای آن هدف گذاری شده بود. البته در سال ۲۰۱۷ میلادی تورم کره جنوبی ۱.۹ درصد ثبت شده بود. تورم هسته ای کره جنوبی بدون در نظر گرفتن نوسانات قیمت انرژی و مواد غذایی به کمترین رقم از سال ۱۹۹۹ میلادی به بعد رسیده است.


رییس کل بانک مرکزی کره جنوبی نسبت به بدهی بالای خانوارها ابراز نگرانی کرد و گفت: افزایش میزان بدهی خانوارها سریع از حقوق آنها است؛ ضمن اینکه بانک مرکزی با دقت گردش سرمایه را که ممکن است به دلیل عادی سازی سیاست پولی ایالات متحده دچار نوسان شود را رصد می کند.


بر پایه این گزارش، بانک مرکزی کره جنوبی سیاست نرخ بهره را در سی ام نوامبر سال جاری میلادی با ۲۵ نقطه پایه افزایش به ۱.۷۵ درصد رساند تا مانع از رشد بیشتر بدهی خانوارها شود تا اینکه بخواهد  اقتصاد را خنک کند. رشد اقتصادی کره جنوبی برای سال جاری و آینده میلادی به ترتیب ۲.۶ و ۲.۷ درصد پیش بینی شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر