تغییر مالکیت ۲۷ میلیون اوراق سهام در فرابورس

تغییر مالکیت ۲۷ میلیون ورقه به ارزش ۱۳۲۳ میلیارد ریال روز جاری در معاملات فرابورس نهایی شد.
کد خبر : ۹۵۳۳۵
فرابورس

به گزارش ایبِنا، معاملات فرابورس در میانه این هفته کاری با تغییر مالکیت ۶۸۷ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۳۰۵۹ میلیارد ریال دنبال شد که همزمان با دادوستدهای انجام‌شده شاحص کل این بازار نیز رشد ۴ واحدی را تجربه کرد.


بر اساس این گزارش، امروز دوشنبه ۱۰ دی ماه ۱۳۹۷ آیفکس با ثبت ۴ واحد رشد، تا سطح ۱۸۷۳ واحدی بالا رفت و عمده بار مثبت بر این نماگر از طرف نمادهای گروه فلزات اساسی مانند «ذوب»‌، «هرمز»، «کگهر» و «میدکو» تا سطح حداکثر ۳ واحد رقم خورد.


بازار اول و دوم


همچنین رصد معاملات در بازارهای فرابورسی نیز نشان می‌دهد در مجموع دو بازار اول و دوم سهامداران ۲۸۳ میلیون سهم را به ارزش ۹۷۳ میلیارد ریال دادوستد کردند که نماد معاملات شرکت سهامی ذوب‌آهن با تغییر مالکیت بیش از ۶۰ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۱۴ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت.


این نماد که پربازدیدترین نماد معاملاتی نیز شناخته شد در سمت خرید شاهد مشارکت نزدیک به ۱۰۰ درصدی سهامداران حقیقی و در سمت فروش شاهد مشارکت ۲۰.۴ درصدی سهامداران حقوقی بود.


توقف و بازگشایی نمادها


در جریان معاملات امروز بازار سهام فرابورس نمادهای «ذوب»، «سخواف»، «فسدید»، «وتعاون»، «زبینا» و «قجام» بازگشایی شدند. در سمت مقابل نیز شاهد توقف نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس چهارمحال و بختیاری برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه ۱۲ دی ماه ۹۷، نماد شرکت ساختمان اصفهان به دلیل نوسان قیمت بیش از ۶۰ درصد در نماد اصلی، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی ناشر بودیم.


بازار پایه‌ و ابزارهای نوین مالی


از سویی دیگر، بازار پایه‌ای‌ها نیز امروز به استقبال جابه جایی ۳۷۷ میلیون سهم به ارزش ۷۶۱ میلیارد ریال رفتند. در همین حال در بازار ابزارهای نوین مالی تغییر مالکیت ۲۷ میلیون ورقه به ارزش ۱۳۲۳ میلیارد ریال رقم خورد. اوراق تسهیلات مسکن در این بازار در دامنه قیمتی ۲۲۳ هزار ریال تا ۵۹۰ هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر