رییس کل بیمه مرکزی:

ظرفیت‌سازی اشتغال یک میلیون نفر در صنعت بیمه

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به اشتغال ۱۰۰ هزار نفری در صنعت بیمه، از امکان ظرفیت سازی برای اشتغال‌زایی یک میلیون نفر در این بخش خبر داد.
کد خبر : ۹۵۳۴۴
غلامرضا سلیمانی

به گزارش ایبِنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی امیری در دیدار با استاندار مازندران، با بیان این مطلب افزود: اشتغال یکصدهزارنفری در صنعت بیمه یک دستاورد بزرگ است، اما ما به این میزان قانع نیستیم و راهکارها و تدابیری را در پیش گرفته ایم که با استفاده از تمامی ظرفیت های ممکن این ضریب اشتغال را به یک میلیون شغل افزایش دهیم.


وی توسعه فرهنگ بیمه در شهرستان ها را زمینه ساز توسعه صنعت بیمه در کشور ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه گاهی استان هایی با پتانسیل بالای اقتصادی و اجتماعی از توسعه کافی در حوزه بیمه برخوردار نیستند که تمامی نهادهای ذیربط باید برای حل این معضل تلاش کنند.


رییس شورای عالی بیمه از اراده بیمه مرکزی و صنعت بیمه برای ارتباط تنگاتنگ تر با جوانان متخصص، شرکت های دانش بنیان و فعالان عرصه استارت آپ خبر داد و تصریح کرد: صنعت بیمه یک صنعت اقتصادی و خدماتی است و جهت گیری های سیاسی و مباحث غیرحرفه ای جایی در آن ندارد و باید برای رشد بیشتر از تمام ظرفیت های موجود استفاده کنیم.


رییس کل بیمه مرکزی در پایان با اشاره به اثرات مثبت برپایی شورای هماهنگی صنعت بیمه در استان مازندران، ابراز امیدواری کرد که این روند در تمامی استان های کشور نیز با جدیت دنبال شود. بنا بر این گزارش احمد حسین زادگان استاندار مازندران در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های صورت گرفته در صنعت بیمه از زمان حضور سلیمانی، گفت: اولویت ما در اداره استان مازندران تاکید بر بخش های غیرسیاسی است که صنعت بیمه به عنوان یکی از شاخص ترین نهادهای اقتصادی و اجتماعی در صدر نیازهای ما قرار دارد.


وی افزود: دستورالعمل هایی در حال تدوین است که به موجب آن تمامی واحدهای مسکونی استان تحت پوشش بیمه حوادث قرار می گیرند و همین امر به همگانی سازی صنعت بیمه منتهی خواهد شد.


حسین زادگان، راه اندازی بیمه های روستایی را از دستاوردهای صنعت بیمه دانست و گفت: مسئولیت بیمه های کشاورزی باید به صنعت بیمه واگذار و در کنار آن بیمه نامه هایی متناسب با نیازهای صنعت نیز طراحی و ارائه شود تا دغدغه اهالی صنعت در امر تولید به حداقل برسد.


استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شرکت های بیمه ای که در استان مازندران فعالیت ندارند ارائه خدمات خود را آغاز کنند تا چتر امنیت و اطمینان در این استان گسترده تر شود. گفتنی است، در این دیدار راهکارهای توسعه صنعت بیمه در استان مازندران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر