رشد ۹ واحدی آیفکس

شاخص کل فرابورس، آیفکس، امروز در ادامه روند صعودی خود ضمن ثبت رشد ۹واحدی در پایان معاملات در ارتفاع ۱۸۸۲ واحدی ایستاد.
کد خبر : ۹۵۳۸۹
99

به گزارش ایبِنا، شاخص کل فرابورس که از چهارم دی‌ماه در یک روند متعادل قرار گرفته است، امروز نیز تحت تاثیر معاملات مثبت در نمادهای «کگهر»، «مارون» و «دماوند» رشد ۳ درصدی را تجربه کرد که این بیشترین میزان از ۲۹ آبان‌ماه امسال محسوب می‌شود.


در ادامه، بررسی نمادهای فرابورسی نشان می‌دهد امروز نماد «بپاس» بیشترین افزایش و نماد «پخش» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. به‌علاوه، نماد معاملاتی شرکت بازار پایه‌ای بیمه آرمان به دلیل برگزاری مجامع عمومی در روز شنبه ۱۵ دی‌ماه، در پایان معاملات امروز متوقف شد.


بازار اول و دوم


رصد معاملات در بازارهای سهام فرابورس بیانگر آن است که در روز جاری ۶۷ میلیون سهم به ارزش ۱۷۶ میلیارد ریال در بازار اول و ۳۰۶ میلیون سهم به ارزش ۹۳۹ میلیارد ریال در بازار دوم فرابورس میان معامله‌گران دست‌به‌دست شده که نماد «ذوب» در این میان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داده است.


بازار پایه


همچنین سه تابلو بازار پایه نیز امروز از معامله ۳۴۴ میلیون سهم به ارزش ۸۰۴ میلیارد ریال میزبانی کردند. در سمت دیگر بازار، مجموع حجم معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در بازار ابزارهای نوین مالی امروز به ۳۲ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال رسید.


از جمله رویدادهای آتی فرابورس نیز می‌توان به توقف نمادهای معاملاتی اوراق مشارکت شهرداری قم در پایان معاملات فردا و به دلیل سررسید شدن آنها در تاریخ ۱۴ دی‌ماه ۹۷ اشاره کرد. از طرف دیگر، ۵ درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در نماد معاملاتی «سپرده۴» با قیمت پایه کل ۱۹۷,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال، فردا چهارشنبه از طریق بازار پایه فرابورس ایران عرضه خواهد شد.


در نهایت در روزی که گذشت در مجموع بازارهای فرابورس بیش از ۷۴۸ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر