مرکز آمار اعلام کرد؛

سرانه مطالعه کتاب غیردرسی؛ ٧ ساعت و ٤١ دقیقه در ماه

سرانه مطالعه کتاب غیردرسی افراد ١٥ساله و بیشتر در ماه متوسط ٧ ساعت و ٤١ دقیقه بوده که از این میزان، سرانه مطالعه قرآن و ادعیه ٣ ساعت و ٧ دقیقه و سرانه سایر کتب غیر درسی ٤ ساعت و ٣٤ دقیقه بوده است.
کد خبر : ۹۵۴۵۰
کتاب

به گزارش ایبِنا، معاون طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران ضمن بیان این‌ آمار که از نتایج طرح آمارگیری از «فرهنگ رفتاری خانوار» استخراج شده است، افزود: نتایج حاصل از اجرای این طرح نشان می دهد که ٥٨,٢ درصد از افراد باسواد ١٥ ساله و بیش‌تر در سال قبل از آمارگیری در سال ١٣٩٦، مطالعه کتاب غیردرسی(چاپی یا الکترونیکی) داشته اند. در زمینه روزنامه، نیز از آن جایی که مطالعه سایت خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است، هم مطالعه روزنامه چاپی و هم مطالعه روزنامه در سایت خبرگزاری ها پرسش شده است.


کاوه کیانی افزود:‌حدود ٣٠ درصد از افراد باسواد ١٥ ساله و بیش‌تر در ماه قبل از آمارگیری در سال ١٣٩٦، روزنامه (چاپی یا الکترونیکی) مطالعه کرده‌اند. افرادی که روزنامه مطالعه کرده اند، ٦٩درصد روزنامه چاپی و ٥٨ درصد روزنامه الکترونیکی  مطالعه کرده اند. همچنین هر فرد ١٥ساله و بیش‌تر در ماه به طور متوسط یک ساعت و ٢٦ دقیقه مطالعه روزنامه داشته است.


قابل ذکر است سرانه مطالعه شامل مطالعه کتاب، مطالعه روزنامه و سایر نشریات می‌باشد و در این طرح در زمینه کتاب، مطالعه کتاب غیردرسی، هم چاپی و هم الکترونیکی پرسیده شده است


برچسب ها: مرکز آمار مطالعه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها