دپوی ۴۶ هزار کانتینر کالا در بندر شهیدرجایی/تسهیل در ترخیص کالاها

مدیران ارشد گمرک در جلسه‌ای در گمرک شهید رجایی بر تسهیل در ترخیص ۴۶ هزار کانتینر کالای دپو شده در این گمرک تاکید کردند.
کد خبر : ۹۵۴۸۹
گمرک ایران

به گزارش خبرنگار اعزامی ایبِنا، در جلسه‌ای که صبح امروز با حضور برخی از مدیران ارشد گمرک ایران و گمرک شهید رجایی به همراه مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران برگزار شد، برخی از مشکلات ترخیص کالا از این گمرک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در این جلسه عنوان شد که حدود ۴۶ هزار کانتینر کالا در حال حاضر در گمرک شهید رجایی دپو شده و یک کشتی حامل کالاهای اساسی امروز برای تخلیه بار در این بندر پهلو خواهد گرفت. مدیران گمرک در این جلسه بر انتظار مردم جهت حل مشکلات گمرکی و ترخیص کالا که مطالبه جدی مردم است، تاکید داشتند و قرار شد با استقرار برخی مدیران جدید گمرکی از جمله معاون فنی گمرک برای حل سریع مشکلات تصمیماتی اتخاذ شود.


در این جلسه مقرر شد پس از شناسایی مشکلات و استخراج آنها، موارد با قید فوریت به دولت منتقل شود. همچنین قرار بر این شد که برخی تصمیمات در خصوص بندر شهید رجایی بدون ارسال به ستاد گمرک تصمیم‌گیری و حل و فصل شود.


در این جلسه همچنین برخی مسایل مربوط به ثبت سفارش گروه‌های کالایی و ترخیص آنها به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. حاضران در جلسه بر این موضوع تاکید داشتند که مصوبه روزهای اخیر هیات وزیران پیرامون اعمال برخی محدودیت‌ها و و تسهیل در ورود کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای نقش مهمی در حل پاره‌ای از مشکلات داشته است.


برچسب ها: گمرک ترخیص کالا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر