در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

بسترهای ضروری توسعه معاملات سبد آتی سهام

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات آتی سبد سهام در صورتی می‌تواند به ابزاری مناسب برای توسعه و تعمیق بازار تبدیل شود که زیرساخت‌های استفاده از آن در بازار فراهم شود.
کد خبر : ۹۵۵۸۳
طرح

رضا خانلو در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به تجربه انجام معاملات آتی سبد سهام در چند روز گذشته در بازار سرمایه گفت: یکی از موضوعات مورد توجه در بورس‌های دنیا استفاده از ابزار مالی گوناگون است که بر این اساس یکی از این ابزارها معاملات آتی سبد سهام است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی از مزیت‌های این نوع معاملات در این است که افراد کم‌تجربه و معامله‌گرانی که اطلاعات و دانش کمی از معاملات بازار سهام و وضعیت شرکت‌ها و صنایع دارند با استفاده این ابزار می‌تواند مدیریت بهتری نسبت به سبد سهام خود داشته باشند.


وی با اشاره به مزیت‌های معاملات آتی سبد سهام بویژه در زمینه مدیرت و کاهش ریسک گفت: فراگیری معاملات آتی سبد سهام یکی از ضرورت این روزهای بازار سرمایه است؛ چرا که پیش از رونمایی از این ابزار در تالار شیشه‌ای اطلاع‌رسانی مناسبی از چند و چون آن و نیز مزیت‌های این نوع از معاملات انجام نشده است.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: معاملات آتی سبد سهام در بازار سرمایه علاوه بر این که می‌تواند مزیت نسبی را نصیب سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در بورس کند، می‌تواند توسعه بازار سهام را نیز به همراه داشته باشد.


وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص جوانب مختلف معاملات در بازار سهام تصریح کرد: معاملات آتی سبد سهام در صورتی می‌تواند به ابزاری مناسب برای توسعه و تعمیق بازار تبدیل شود که زیرساخت‌های استفاده از آن در بازار فراهم شده و با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی هدفمند، از فراگیری مناسبی برخوردار شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر