رییس سازمان بورس:

شفافیت و کارایی از اصول بنیادی بازار سرمایه است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: دقت، شفافیت و کارایی از اصول بازار سرمایه به شمار می‌آیند.
کد خبر : ۹۵۵۹۹
99

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا، شاپور محمدی در بازدید از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: دقت، شفافیت و کارایی از اصول بازار سرمایه بشمار می آیند که سرلوحه فعالیت های تمام ارکان این بازار از جمله شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه است.


همچنین در ادامه، غلامرضا ابوترابی در خصوص عملکرد شرکت مدیریت دارایی بازار سرمایه اعلام کرد: ارزش مجموع صکوک منتشره از ابتدای تاسیس شرکت تا آذر ماه ۹۷، بالغ بر ۲۷۹ هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۲۷ مورد آن مجموعاً به ارزش ۳۶ هزار میلیارد ریال سررسید شده و ۳۵ مورد مابقی در حال معامله است.


مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: در سال مالی ۹۷ مجموعاً ۱۵ مورد صکوک به ارزش بالغ بر ۱۲۲ هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه منتشر شد که این حجم نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.


وی در خصوص انواع صکوک منتشره در سال مالی ۹۷ افزود: صکوک اجاره با ۶۴ هزار میلیارد ریال ۵۲ درصد از حجم صکوک منتشره را در این سال به خود اختصاص داد و صکوک منفعت و مرابحه به ترتیب با ۴۱ درصد و ۷ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.


ابوترابی اظهار داشت: در سال های اخیر ابزارهای جدیدی مانند صکوک منفعت و صکوک اجاره مبتنی بر سهام وارد بازار سرمایه شدند اما مهمترین گام پس از طراحی و پیاده سازی موفق هر ابزار مالی، فرهنگ سازی و آشنا کردن سرمایه گذاران و آحاد جامعه نسبت به ابزارهای مالی جدید و کارکرد آن است که به نوعی بازاریابی ابزارهای مالی محسوب می شود. وی افزود: در صورتی که ابزار مالی طراحی شده متناسب با نیازهای طبیعی سرمایه گذاران و بازارهای مالی باشد، این امر سبب استقبال روزافزون سرمایه گذاران خواهد شد


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر