دلیل تاییدنشدن معاملات و توقف نماد یک شرکت فرابورسی

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس دلیل تاییدنشدن معاملات و توقف نماد یک شرکت را شفاف کرد.
کد خبر : ۹۵۶۱۵
بهنام محسنی

به گزارش ایبِنا، بهنام محسنی در خصوص دلیل تاییدنشدن معاملات سهام شرکت نورد و لوله اهواز در روز شنبه پانزدهم دی‌ماه گفت: با توجه به اخبار منتشرشده مبنی بر ایجاد تغییر در وضعیت سهامداری این شرکت، معاملات نماد «فاهواز» دارای نوسان قابل توجهی بود که فرابورس به منظور بررسی صحت و سقم موضوع و با توجه به نوسان قیمت یادشده، معاملات روز شنبه نورد و لوله اهواز را تایید نکرد.


معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس با اشاره به اینکه فرابورس هم‌زمان با منتشرشدن اخبار مربوط به فاهواز، از سازمان خصوصی‌سازی در خصوص اخبار منتشره استعلام گرفت، بیان کرد: موضوعاتی از قبیل صحت و سقم قرارداد منعقد شده برای نقل‌وانتقال سهام شرکت نورد و لوله اهواز، وضعیت افزایش سرمایه شرکت در صورت انجام این نقل‌وانتقال و ... مورد استعلام قرار گرفته و منتظر پاسخ سازمان خصوصی‌سازی برای شفاف‌سازی موضوع هستیم از همین رو نماد فاهواز امروز متوقف شده است.


محسنی این نکته را که طبق ماده ۳۶ احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور نقل‌وانتقال سهام شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار خارج از فرایندهای بازار فرابورس ایران، غیرقانونی است بیان کرد و افزود: در سامانه‌های فرابورس نقل‌وانتقالی مربوط به شرکت نورد و لوله اهواز ثبت نشده و با توجه به انتشار اخبار تاثیرگذار در این زمینه، این موضوع از سازمان خصوصی‌سازی پیگیری شد.


به گفته محسنی حتی اگر برنامه‌ای توسط سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر نقل‌وانتقال سهام وجود داشته باشد تا زمانی که در بازار فرابورس ایران ثبت نشود، از نظر فرابورس و به لحاظ قانونی کان لم یکن تلقی می‌شود.


وی در پایان درباره زمان بازگشایی نماد بازار پایه‌ای فاهواز گفت: فرابورس به محض دریافت پاسخ از سوی سازمان خصوصی‌سازی، با توجه به اطلاعاتی که دریافت می‌کند در خصوص بازگشایی نماد تصمیم گرفته و این موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر