تکلیف جدید مجلس برای وزارت صمت

نمایندگان مردم وزارت صمت را مکلف به ارائه گزارش ۳ ماهه اجرای قانون استفاده از توان تولیدی به مجلس کردند.
کد خبر : ۹۵۶۳۱
مجلس شورای اسلامی - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۸ دی) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی با ماده ۲۴ این طرح با ۱۹۰ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.


بر اساس ماده ۲۴ طرح مذکور؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است عملکرد اجرای این قانون را هر سه‌ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی گزارش نماید.


بر اساس این گزارش علی لاریجانی در جریان بررسی ماده ۲۵ این طرح در پاسخ مخالفت کمال دهقانی فیروزآبادی،  لزوم بررسی اصلاحات موادی از طرح که به کمیسیون ارجاع شده را یادآور شد و گفت: با توجه به ضرورت رفع ابهام از برخی مواد ارجاعی مانند ماده ۲ در مورد حذف مناطق آزاد تجاری از مشمولیت این قانون، ماده ۲۵ را مرعی گذاشت تا پس از رفع ابهامات مجدد بررسی شود.


گفتنی است، در ماده ۲۵ این طرح آمده است؛ از تاریخ لازم‎الاجراءشدن این قانون، کلیه مواد قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۱.۰۵.۰۱» به‌ جز ماده (۱۲) آن نسخ می‎گردد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر