وزیر اقتصاد: بازگشت ارز صادراتی کاهش یافت

وزیر اقتصاد از کاهش میزان بازگشت ارز صادرکنندگان برای تسهیل صادرات خبر داد.
کد خبر : ۹۵۶۴۰
دژ پسند

به گزارش ایبِنا، در نشست هم اندیشی مجمع کارآفرینان کشور با وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای این مجمع مشکلات مختلف خود را بیان و راهکارهایی نیز به وزیر اقتصاد ارائه کردند؛ در این نشست اعضای مجمع کارآفرینان کشور مشکلاتی، چون تسهیلات بانکی و مشکل وثیقه، مشکل سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی، مشکلات نوسان ارز و بازپرداخت تسهیلات ارزی، مالیات، مشکل ترخیص کالاها و مواد اولیه از گمرک را که صنعت کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند، مطرح کردند.


فرهاد دژپسند با اشاره به اینکه مشکلات حوزه صنعت موشکافانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت اظهارداشت: در صدد رفع مشکلات واقعی تولید کنندگان و کارآفرینان چه در وزارت امور اقتصادی و دارایی و چه در هیات دولت بر خواهد آمد؛ میزان بازگشت ارز صادرکنندگان برای تسهیل صادرات کاهش پیدا کرده است.


وی ادامه داد: کارآفرینان از طریق اتحادیه‌های تولیدی و صنفی مشکلات خود را به صورت مکتوب و مستند ارائه کنند تا پس از بررسی در گروه‌های تخصصی در صدد رفع این مشکلات برآییم. وزیر اقتصاد و امور دارایی افزود: مالیات باید به گونه‌ای تنظیم شود که خوش حساب‌ها و بنگاه‌های کوچک‌تر ضرر نکنند که بزودی بررسی‌های لازم در این حوزه صورت خواهد گرفت.


دژپسند مهم ترین مشکل بانک‌ها در ارائه تسهیلات را بازگشت این تسهیلات دانست و اظهارداشت: برخی بانک‌ها حتی ۱۱۵ درصد سپرده تسهیلات می‌دهند، ولی مشکل بازگشت معوقات است. وزیر اقتصاد در خصوص تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با تبیین آیین نامه‌ای جامع، مشکل نقدینگی این واحدها را برطرف کنیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر