در جلسه دولت مطرح شد؛

روایت رییس‌جمهور از نرخ تورم/ آرامش نسبی در بازار ارز

رییس جمهور در جلسه هیات دولت با بیان اینکه خوشبختانه امروز با تلاش‌هایی که بخش اقتصاد و بانک مرکزی در زمینه ارز کرده اند آرامشی نسبی در بازار وجود دارد، اظهارداشت: می‌خواهیم این آرامش را تداوم ببخشیم.
کد خبر : ۹۵۷۱۴
هیات دولت

به گزارش ایبِنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که در جلسه هیات دولت سخن می گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: تولید بسیار مهم است و باید کاری کنیم که دچار مشکل نشود. وی تاکید کرد: درست است که در مسائل بانکی مشکلاتی داریم و یا ممکن است در حمل و نقل مسایلی داشته باشیم، ولی حتماً این مشکلات نباید به کالاهای اساسی و زندگی مردم منتقل شود.


رییس جمهور با تشریح سه حادثه مهم در روند اقتصادی کشور از روز پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز، گفت: تغییر ساختارهای کشور با پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی ۸ ساله و تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ایران، سه حادثه مهم در روند اقتصادی کشور در طول این ۴۰ سال بوده که به اشکال مختلف روی داده است.


روحانی تاکید کرد: امروز در آستانه چهلمین جشن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اشتغال جوانان و تامین معیشت مردم دو اولویت اصلی و مهم همه ما در کشور است و نباید اجازه دهیم مردم با مشکل مواجه شوند.


وی دو وظیفه مهم دولت و مسئولین دولتی را در شرایط امروز جامعه مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز هر کدام از ما در هر بخشی که کار و تلاش می کنم دو وظیفه مهم اشتغال جوانان و معیشت مردم را برعهده داریم.


رییس جمهور خاطرنشان کرد: ببینید در این شرایط سخت اقتصادی اگر یک خانواده‌ای دو جوان داشته باشد و هر دو بیکار باشند، چه شرایط سختی برایش پیش می‌آید و چه فشاری بر او وارد می‌شود، پس همه ما در ارگان ها و دستگاه ها باید تلاش کنیم جوان‌های ما مشغول به کار شوند.


وی تاکید کرد: یکی از وظایف سازمان برنامه و بودجه، اشتغال است. یعنی سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌ها باید بدانند، که وظیفه بزرگ همه ما مسئله اشتغال جوانان است. چون می‌دانیم در شرایط سخت یک عده‌ای بیکار یا از کار برکنار می‌شوند و یک عده نمی‌توانند ادامه کار بدهند. باید جبران کنیم و برای آن کسی هم که بیکار می‌شود، باید فکر کنیم.


روحانی در ادامه با بیان اینکه مسئله دوم، معیشت مردم است که نباید در زندگی روزمره و نیازهای فوری و روزانه دچار مشکل شوند، تاکید کرد: تورم ۱۲ ماهه ماه آذر، ۱۸ درصد است ولی تورم مواد غذایی و خوراکی ما ۲۴ درصد است و این به نظر من مهم است.


رییس جمهور با بیان اینکه وقتی تورم کل را حساب می‌کنیم، مردم به آن کاری ندارند و ۲۴ درصد به طور متوسط است که برای برخی اجناس ۳۰ الی ۴۰ درصد و برخی دیگر کمتر و بیشتر است، گفت: از این بدتر زمانی است که نوسان هفتگی و روزانه در قیمت ها داشته باشیم.


روحانی گفت: معیشت مردم و مواد لازم برای زندگی مردم که جزو خرید روزانه است، باید یک مبنایی داشته و ثباتی پیدا کند و  بازار باید آرامش داشته باشد. رییس جمهور خاطرنشان کرد: از نکات ضروری برای جلوگیری از ایجاد مشکل در زندگی مردم، اشتغال است و فرقی نمی‌کند که در بخش کشاورزی، صنعت و یا خدمات باشد.


وی ادامه داد: امیدوارم همه بتوانیم در این روزهای بسیار مهم که یادآور فداکاری مردم در ۴۱ سال پیش در این ایام است، در مسیر آرامش مردم و زندگی بهتر برای آنان و رفع مشکلات روزمره، پُر تلاش تر باشیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها