شاخص بورس در مرز کانال ۱۶۵ هزار واحد

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشدی ۸۶۲ واحدی به ۱۶۴ هزار و ۸۲۹ واحد رسید.
کد خبر : ۹۵۷۲۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.


رشد شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۸۶۲ واحد رشد معادل ۰.۵۳ درصد به ۱۶۴ هزار ۸۲۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۵۰ واحد افزایش معادل ۰.۵۳ درصد به ۴۷ هزار ۹۱۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۷۹ واحد رشد معادل ۰.۶۳ درصد به ۲۸ هزار و ۴۳۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۲۶ واحد افزایش، معادل ۰.۶۳ درصد به ۲۰ هزار و ۲۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۹۷۱ واحد صعود، معادل ۰.۵۴ درصد به ۱۷۹ هزار و ۵۶۴ واحد، شاخص بازار اول با ۸۴۵ واحد افزایش معادل ۰.۷۰ درصد به ۱۲۱ هزار ۸۵۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۰۴ واحد رشد معادل ۰.۲۲ درصد، به ۳۲۶ هزار و ۳۳۱ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۶ نماد «کچاد با ۱۲۲ واحد، شپنا با ۱۰۹ واحد، فولاد با ۹۶ واحد، تاپیکو با ۸۵ واحد، کگل با ۷۳ واحد و تاپیکو با ۶۱ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می‌افزاید، امروز اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۸۷۳۳ واحد صعود معادل ۴.۹۶ درصد به ۱۸۴ هزار و ۷۸۵ واحد، انتشار و چاپ با ۱۵۳۲۸ واحد افزایش معادل ۴.۵۶ درصد به ۳۵۱ هزار و ۳۸۱ واحد، محصولات کاغذ با ۱۱۵۳ واحد رشد معادل ۴.۱۲ درصد به ۲۹ هزار و ۱۳۰ واحد، وسایل ارتباطی با ۱۱۰ واحد صعود معادل ۳.۸۳ درصد به ۳ هزار و ۱۲ واحد، حمل و نقل با ۹۴ واحد افزایش، معادل ۲.۱۱ درصد به ۴ هزار و ۵۶۴ واحد، کانی غیر فلزی با ۹۰ واحد رشد معادل ۱.۹۹ درصد به ۴ هزار و ۶۴۹ واحد، تامین آب، برق و گاز با (۱۲) واحد کاهش معادل (۲.۸۵) درصد به ۴۴۳ واحد» رسید.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت‌ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «چکاران، سبجنو، چفیبر، بموتو، ونیکی، خمهر و کپشیر» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سیلام، فروس، مبین، زمگسا، خموتور، کلوند و قهکمت» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «داروسازی دکتر عبیدی، پتروشیمی فجر، پتروشیمی مبین، بیمه آرمان، ذوب‌آهن اصفهان، صنایع ماشین‌های اداری ایران، بانک سرمایه، سیمان خوزستان» از سوی ناظر بازار بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «عطرین نخ قم، موتوژن، نوش مازندران، ماشین‌سازی اراک، لامیران و آسان‌پرداخت پرشین» متوقف شدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۴۶ هزار و ۸۱۳ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۸۳۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۲۶ هزار و ۱۸۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها