19 دی 1397 - 16:27
با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام شد:

بهره‌برداری از ۵۴۰ طرح اشتغال‌زایی در استان لرستان

در پی همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت، از ۵۴۰ طرح اشتغال زایی در شهرستان‌های دلفان، پلدختر، رومشگان و کوهدشت استان لرستان رونمایی شد.
کد خبر : ۹۵۷۲۸
لرستان

به گزارش ایبِنا و به نقل از  روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک در مشارکت با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با هدف تقویت خیر جمعی ویژه محرومین و کمک به بهبود وضعیت اشتغال در استان لرستان، از ۵۴۰ طرح اشتغال زایی اجتماع محور و تسهیلات محور رونمایی کرد.


بر این اساس طرح‌های بهره‌برداری شده در حوزه‌های کارآفرینی اجتماع‌محور در رشته‌های دام سبک و سنگین، زنبورداری، قالی‌بافی، پرورش قارچ و سایر مشاغل ایجاد شده است.


دکتر محمود عسکری آزاد، رئیس هیئت مدیره ی بنیاد برکت بر اساس این تفاهم نامه اعلام کرد: قرار است طی سال‌های ۹۷ و ۹۸، بیش از ۲۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی در شهرستان‌های دلفان، پلدختر، رومشگان و کوهدشت ایجاد شود که تا به امروز ۵۴۰ طرح به اجرا درآمده است.


در ادامه نورالله نظریان مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان لرستان در آیین بهره برداری از ۵۰۰ طرح اشتغال زایی اجتماع محور و تسهیلات محور در شهرستان دلفان اذعان داشت: استان لرستان در بین استان‌هایی که طرح بنیاد برکت در آن اجرا شده یا در حال اجرا می باشد، در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی در مناطق محروم رتبه اول را دارد.


وی افزود: با تلاش همکاران بانک قرض الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت، هم اکنون ۵۰۳ شغل با مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال طی دو ماه در چهار شهرستان دلفان، رومشکان، کوهدشت و پلدختر ایجاد شده که انشاالله تا پایان بهمن ماه امسال این رقم به ۲هزار شغل در روستاهای استان خواهد رسید.


نظریان همچنین به نحوه اعطای تسهیلات اشاره کرد و بیان داشت: تسهیلات طرح های اشتغالزایی روستایی به صورت مرحله ای پرداخت می شود؛ به شکلی که مرحله اول آن فراهم کردن ابزار کار و خریداری مکان می باشد و بعد از تایید بازدید، تسهیلات به آنها پرداخت خواهد شد.


لازم به ذکر است که پیش از این نیز، در پی همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران با بنیاد برکت، ۱۵۰ فقره تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران باهدف حمایت از اشتغالزایی و کارآفرینی به منظور بهبود وضعیت اقتصادی و آبادسازی روستاهای کشور، به روستاییان شهرستان های کوهدشت و رومشگان استان لرستان پرداخت شده است.


شایان توجه است که اساسی ‌ترین هدف بانک قرض الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت از کمک به راه‌اندازی طرح های توانمند سازی اقتصادی، اشتغال‌زایی پایدار برای مردم مناطق کمتر توسعه‌یافته‌ کشور است و در حال حاضر، این شیوه‌ به شکل قابل‌توجهی نتایج مثبت خود را نشان داده است.


قابل توجه است که تا کنون بانک قرض الحسنه مهر ایران با همکاری بنیاد برکت در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کرمان نسبت به اعطای تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های گوسفندپروری، قالی بافی، خیاطی و پارچه بافی اقدام کرده است.


بر این اساس ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به دامپروران استان خوزستان، ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات به اهالی شهرستان راور کرمان، ۱۵۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون ریالی به روستاییان استان لرستان، ۳۰ فقره تسهیلات اشتغال ۳۰۰ میلیون ریالی به دامپروران شهرستان تکاب استان آذربایجان غربی،  ۱۰۰۰ فقره تسهیلات اشتغال به مردم شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه برای هر طرح پرورش دام سبک و شترمرغ در شهرستان اژیه اصفهان پرداخت شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر