آمار هفته سوم دی زیر ذره‌بین «ایبِنا»:

حجم و ارزش معاملات بورس کاهش یافت/ ۱۱ شاخص تالار مثبت شد

بررسی جزییات آمار داد و ستدهای تالار شیشه‌ای در هفته سوم دی ماه حاکی از آن است که ارزش و حجم معاملات کاهش یافته و در عین حال از ۱۲ شاخص، ۱۱ نماگر با رشد مواجه شده اند.
کد خبر : ۹۵۷۷۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، اطلاعات منتشر شده از سوی بورس تهران نشان می دهد که ارزش کل معاملات بورس در پایان هفته سوم دی ماه ۹۷ با رسیدن به ۲۸.۵۶۳ میلیارد ریال نسبت به هفته قبل با ۲۳ درصد کاهش روبرو شد.


کاهش ۳۳ درصدی حجم کل معاملات


بر اساس این گزارش، حجم کل معاملات نیز در این دوره زمانی با ۳۳ درصد کاهش از ۱۶.۰۲۲ میلیون سهم در هفته دوم دی ماه به ۱۰.۶۸۸ میلیون سهم در پایان هفته گذشته رسید.


افت ۵ درصدی دفعات معاملات


همچنین بر اساس بررسی های ایبِنا، آمارهای داد و ستدها نشان می دهد که ارزش معاملات نیز در هفته سوم دی ماه با کاهش مواجه شده به طوری که با ۵ درصد کاهش نسبت به هفته ماقبل به ۷۹۶.۲۲۹ دفعه در اطلاعات معاملات منعکس شده است و در عین حال تعداد معاملات سهام از ابتدای سال جاری تا پایان هفته گذشته به ۲۴ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۶۵ دفعه دست پیدا کرده است.


ارزش معاملات بازار اول و دوم


افزون بر این در هفته گذشته در ارزش معاملات در بازار اول با ۳۰ درصد کاهش به ۱۸.۱۷۱ میلیارد ریال و در بازار دوم با ۳۳ درصد افت به ۸.۴۳۰ میلیارد ریال رسیده است.


بازار بدهی


از سویی دیگر آمارها نشان می دهد که در بازار بدهی با ۱۱۹ درصد افزایش در ارزش معاملات به ۱.۶۲۵ میلیارد ریال و حجم معاملات به ۱.۶ میلیون برگه در ۴۵۵ دفعه معاملاتی دست پیدا کرده است.


کاهش ۹۰ درصدی حجم معاملات بازار مشتقه


در عین حال اوضاع در بازار مشتقه نیز در هفته گذشته با نوسان همراه شد به طوری که ارزش معاملات با ۹۱ درصد رشد به ۲۱.۹ میلیارد ریال و حجم معاملات با ۹۰ درصد کاهش به ۶۹۳.۰۰۷ میلیون قرار داد رسید که در بستر ۴۷۹ دفعه شکل گرفته است.


عقبگرد ۱۰ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله


همچنین ارزش معاملات صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله با رسیدن به ۱.۳۹۹ میلیارد ریال کاهش ۱۰ درصدی و حجم معاملات با رسیدن به ۱۲۷ میلیون یونیت کاهش ۱۵ درصدی را نسبت به هفته دوم دی ماه نشان می هد که با ۶.۰۴۶ دفعه معاملاتی رقم خورده است.


عملکرد ۱۲ شاخص تالار شیشه‌ای


گزارش تحلیلی ایبِنا نشان می دهد که شاخص کل معاملات بورس در پایان هفته سوم دی ماه با ۲ درصد افزایش معادل ۳.۹۳۱ واحد از ۱۶۰.۸۹۹ هزار واحد به ۱۶۴.۸۲۹ واحد، شاخص بازار اول با ۳ درصد رشد معادل ۳.۱۵۷ واحد از ۱۱۸ هزار و ۶۹۵ واحد به ۱۲۱ هزار و ۸۵۲ واحد، بازار دوم با ۲ درصد افزایش معادل ۶ هزار و ۵۶۸ واحد از ۳۱۹ هزار و ۷۶۳ واحد به ۳۲۶ هزار و ۳۳۱ واحد، شاخص قیمت با ۲ درصد رشد معادل یک هزار و ۱۹ واحد از ۴۶ هزار و ۷۷۲ واحد به ۴۷ هزار و ۷۹۰ واحد، شاخص صنعت با ۳ درصد افزایش معادل ۴ هزار و ۸ واحد از ۱۴۳ هزار و ۶۱۰ واحد به ۱۴۷ هزار و ۶۱۸ واحد، شاخص مالی با یک درصد کاهش معادل (۳.۶۸۱) واحد از ۲۰۱ هزار و ۲۷۹ واحد به ۲۰۰ هزار و ۲۵۹ واحد، شاخص شناور آزاد با ۲ درصد رشد معادل ۳ هزار و ۶۸۱ واحد از ۱۷۵ هزار و ۸۸۴ واحد به ۱۷۹ هزار و ۵۶۵ واحد، شاخص ۳۰ شرکت بزرگ با ۳ درصد رشد معادل ۲۰۲ واحد از ۷ هزار و ۸۴۱ واحد به ۸ هزار و ۴۳ واحد، شاخص ۵۰ شرکت فعال تر (میانگین موزون) با ۳ درصد رشد معادل ۱۹۲ واحد از ۶ هزار و ۹۰۰ واحد به ۷ هزار و ۹۲ واحد، شاخص ۵۰ شرکت فعال تر (میانگین ساده) با ۵ درصد صعود معادل ۱۶ هزار و ۵۸۹ واحد از ۳۵۲ هزار و ۷۹۱ واحد به ۳۶۹ هزار و ۳۸۰ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) با ۲ درصد رشد معادل ۳۴۴ واحد از ۱۹ هزار و ۶۷۴ واحد به ۲۰ هزار و ۱۸ واحد و شاخص کل (هم وزن) با ۲ درصد رشد معادل ۴۹۹ واحد از ۲۷ هزار و ۹۳۶ واحد به ۲۸ هزار و ۴۳۵ واحد رسیده است.


جدول و نمودارهای آماری معاملات بورس





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر