چین مالکیت کامل به شرکت‌های خارجی واگذار می‌کند

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: در راستای کاهش محدودیت‌ها، اعطای تملک کامل به شرکت‌های خارجی را در دستور کار قرار داده است.
کد خبر : ۹۵۸۳۴
پرچم چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، ژانگ شان وزیر بازرگانی چین گفت: چین محدودیت ها را برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی کاهش می دهد و به مشکلات پیش رو شرکت های خارجی که به دنبال سرمایه گذاری در چین هستند، خواهد پرداخت.


وی گفت: چین اجازه تملک کامل شرکت های خارجی در حوزه های بیشتر اقتصادی این کشور را خواهد داد و تعداد محدودیت ها در بخش های صنعتی را به منظور سرمایه گذاری خارجی ها کاهش می دهد.


این اظهارات وزیر چینی به دنبال تاکید پکن برای باز شدن بیشتر بازارهای این کشور است. ژانگ افزود: سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین در سال ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۳ درصد رشد به ۱۳۵ میلیارد دلار رسید.


وی گفت: چین به دنبال حفظ ثبات رشد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در برابر فضای تیره و تار جهانی است؛ ضمن اینکه مجموع سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهان در نیمه نخست سال گذشته میلادی تا ۴۱ درصد کاهش پیدا کرد.


در حال حاضر چین به دنبال افزایش فرصت ها برای شرکت های خصوصی و سرمایه گذاران خارجی به منظور تحریک اقتصاد خود است که به دلیل کاهش تقاضای داخلی و جنگ تجاری با ایالات متحده به کندی پیش می رود.


وزیر بازرگانی چین گفت: مدیریت درست اختلافات تجاری با ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ میلادی کار اصلی این وزارتخانه است. وزارت بازرگانی با وجدان، کار برروی حل و فصل اختلاف تجاری با آمریکا را انجام می دهد.


ژانگ در پایان گفت: وزارت بازرگانی بزودی قانون سرمایه گذاری خارجی را معرفی می کند تا به ارتقاء مدیریت شکایات از سوی شرکت های خارجی و ترغیب سرمایه گذاری خارجی در بخش تولید و فناوری پیشرفته شود. همچنین این وزارتخانه شرکت های خارجی را به سرمایه گذاری در بخش مرکزی و غربی چین می کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر