کاهش ۴۳۶ واحدی شاخص بورس

معاملات تالار شیشه ای روز جاری با کاهش بیش از ۴۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغییر به ۱۶۴ هزار و ۴۹۳ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۹۵۸۳۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که اکثر شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.


افت شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۴۳۶) واحد افت معادل (۰.۲۶) درصد به ۱۶۴ هزار ۴۹۳ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۱۲۶) واحد کاهش معادل (۰.۲۶) درصد به ۴۷ هزار ۶۹۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۷۷ واحد رشد معادل ۰.۶۲ درصد به ۲۸ هزار و ۸۰۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۲۴ واحد کاهش، معادل ۰.۶۲ درصد به ۲۰ هزار و ۲۷۶ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۳۵) واحد ریزش، معادل (۰.۰۸) درصد به ۱۷۹ هزار و ۴۶۳ واحد، شاخص بازار اول با (۱۰۶) واحد افت معادل (۰.۰۹) درصد به ۱۲۱ هزار و ۸۰۳ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۹۰۰) واحد ریزش معادل (۰.۵۸) درصد، به ۳۲۴ هزار و ۷۰۵ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۵ نماد «پارس با (۱۲۸) واحد، تاپیکو با (۱۰۵) واحد، شپنا با (۱۰۱) واحد، شتران با (۷۹) واحد، و فملی با (۷۲) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چوبی با ۸۱۶۶ واحد رشد معادل ۴.۲۱ درصد به ۲۰۲ هزار و ۰۹۸ واحد، خودرو با ۷۰۹ واحد افزایش معادل ۳.۳۲ درصد به ۲۲ هزار و ۹۵ واحد، سایر مالی با ۸۰ واحد رشد معادل ۳.۰۷ درصد به ۲ هزار و ۷۱۵ واحد، سایر معادن با ۵۰۶ واحد رشد معادل ۳.۰۴ درصد به ۱۷ هزار و ۱۳۴ واحد، حمل و نقل با ۸۲ واحد کاهش، معادل ۱.۷۳ درصد به ۴ هزار و ۸۳۶ واحد، فرآورده نفتی با (۱۳۰۱۷) واحد ریزش معادل (۱.۹۵) درصد به ۶۵۴ هزار و ۷۵۰ واحد، انتشار و چاپ با (۱۲۱۶۴) واحد کاهش معادل (۳.۳۵) درصد به ۳۵۰ هزار و ۷۵۱ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «خساپا، خموتور، خاذین، وپست، خفنر، کسرام و سنیر»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غمهرا، سبجنو، غگل، بکاب، پدرخش، کهمدا و ملت» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «افرا نت، کشتیرانی دریای خزر، حق تقدم سیمان قائن، گروه تولیدی مهرام، کشتیرانی دریای خزر، صنایع پتروشیمی تخت جمشید، سایپا، موتورسازان تراکتورسازی ایران، مدیریت صنعت شوینده صنایع بهشهر» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «قند پیرانشهر، گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، زامیاد، گروه تولیدی مهرام، سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود، تراکتورسازی ایران، ایران خودرو، دوده صنعتی پارس، افست» متوقف شدند.


به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۱۷۱ هزار و ۵۸۴ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۷۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۲۳ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر