عادل آذر عنوان کرد:

دیوان محاسبات جزییات بودجه شرکت‌های دولتی را بررسی می‌کند

رییس دیوان محاسبات کل کشور با رد این ادعا که این دیوان تنها کلیات درآمد و هزینه شرکت‌های دولتی را بررسی نمی‌کند، گفت: جزییات حسابرسی بودجه شرکت نفت در ۶۰۰ صفحه در سامانه دیوان محاسبات وجود دارد.
کد خبر : ۹۵۸۴۷
عادل آذر

به گزارش ایبِنا، عادل آذر درباره اینکه گفته می شود بودجه شرکت های دولتی شفاف نیست و دیوان محاسبات وارد جزییات این بخش از لایحه نمی شود، توضیح داد: دیوان محاسبات بدون تردید به بودجه تمام شرکت های دولتی که در پیوست ۳ لایحه بودجه سنواتی اعتبار دریافت می کنند، رسیدگی می کند.


رییس دیوان محاسبات کل کشور ادامه داد: دراین پیوست به شرکت های دولتی، بانک ها، بیمه ها، موسسات و نهادهای عمومی اشاره شده که بدون تردید حسابرسان دیوان محاسبات دخل و خرج آنها را بررسی می کنند.


وی با بیان اینکه هیات های حسابرسی دیوان محاسبات طبق قانون درآمد و هزینه شرکت های دولتی را زیر ذره‌بین قرار می دهند، تاکید کرد: اینکه گفته می شود دیوان محاسبات تنها کلیات درآمد وهزینه شرکت های دولتی را بررسی می کند، درست نیست.


آذر با اشاره به نحوه رسیدگی به بودجه شرکت های دولتی در هیات های حسابرسی دیوان محاسبات، گفت: این احتمال وجود دارد که دیوان محاسبات تشخیص دهد بودجه برخی شرکت های کوچک دولتی را نوبتی یا تصادفی حسابرسی کنیم، اما همانطور که نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه نیز تاکید داشت، بودجه تمام شرکت های بزرگ مانند شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، پالایش و پخش حتما به صورت کامل بررسی و حسابرسی می شود.


رییس دیوان محاسبات کل کشور در اینباره که گفته می شود جزییات بودجه شرکت های دولتی در لایحه شفاف نیست، اظهار داشت: برای رد این ادعا، شما را به گزارش های حسابرسی تفریغ سالانه ارجاع می دهم، به طور مثال در سامانه دیوان محاسبات گزارش ۶۰۰ صفحه ای از گزارش حسابرسی شرکت ملی نفت وجود دارد، در آن گزارش تمام جزییات وجود دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر