همه شاخص‌های بورس مثبت شد

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشدی ۲۰۲ واحدی به ۱۶۴ هزار و ۶۹۶ واحد رسید.
کد خبر : ۹۵۸۸۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.


رشد شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۰۲ واحد رشد معادل ۰.۱۲ درصد به ۱۶۴ هزار ۶۹۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۵۸ واحد افزایش معادل ۰.۱۲ درصد به ۴۷ هزار ۷۵۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۸۰ واحد رشد معادل ۰.۶۳ درصد به ۲۸ هزار و ۹۸۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۲۶ واحد افزایش، معادل ۰.۶۳ درصد به ۲۰ هزار و ۴۰۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۲۳ واحد صعود، معادل ۰.۲۴ درصد به ۱۷۹ هزار و ۸۸۷ واحد، شاخص بازار اول با ۲۲۶ واحد افزایش معادل ۰.۱۹ درصد به ۱۲۲ هزار ۲۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۴ واحد رشد معادل ۰.۰۱ درصد، به ۳۲۴ هزار و ۰۳۷ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۳ نماد «فولاد با ۱۰۶ واحد، وتجارت با ۷۷ واحد و دعبید با ۵۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


حرکت مثبت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه ای با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات کاغذ با ۲۵۶۳ واحد صعود معادل ۸.۴۵ درصد به ۳۲ هزار و ۹۰۵ واحد، محصولات چوبی با ۷۳۵۳ واحد افزایش معادل ۳.۶۴ درصد به ۲۰۹ هزار و ۴۵۱ واحد، کانی غیر فلزی با ۹۸ واحد رشد معادل ۲.۱۳ درصد به ۴ هزار و ۷۳۵ واحد، سایر مالی با (۷۴) واحد افت معادل (۲.۷۴) درصد به ۲ هزار و ۶۴۱ واحد، منسوجات با (۵۰) واحد کاهش، معادل (۳.۱۸) درصد به یک هزار و ۵۵۳ واحد، خودرو با (۸۷۳) واحد ریزش معادل (۳.۹۵) درصد به ۲۱ هزار و ۲۲۱ واحد، وسایل ارتباطی با (۱۳۹) واحد کاهش معادل (۴.۴۳) درصد به ۳ هزار و ۸ واحد» رسید.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «چکاران، دشیمی، غگرجی، دعبید، بکام، شکربن و درازک» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خودرو، نمرینو، زمگسا، خرینگ، خریخت، خمحرکه و ورنا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۶۳ هزار و ۴۴۰ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۶۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۲۴ هزار و ۵۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر