پس از ۴ ماه وقفه:

یک میلیون بشکه میعانات گازی ایران فردا در کره‌جنوبی پهلو می‌گیرد

صادرات تقریبا یک میلیون بشکه از میعانات گازی ایران فردا پس از ۴ ماه وقفه به کره جنوبی می رسد.
کد خبر : ۹۵۸۹۱
نفت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، یک منبع آگاه اعلام کرد که یک خریدار کره جنوبی نفت ایران قرار است در حدود دو میلیون بشکه از میعانات گازی ایران را در بزودی تحویل گیرد. این محموله به عنوان اولین نفت وارداتی ایران به کره جنوبی بعداز ۴ ماه وقفه به دلیل تحریم های مجدد آمریکا علیه بخش نفت ایران است که در نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی وضع شد.


اولین محموله شامل تقریبا ۹۶۰ هزار بشکه میعانات گازی از نوع نفت خام سبک که معمولات از طریق گازمایع تولید می شود است و انتظار می رود که در این هفته به بندر اینچئون کره جنوبی برسد.


 کشتی سیلور حامل ۹۵۵ هزار بشکه میعانات گازی ایران است که باتوجه به اطلاعات رهگیری کشتی ها قرار است فردا به کره جنوبی برسد؛ ضمن اینکه محموله دوم هم شامل ۹۹۰ هزار بشکه میعانات گازی است که در ماه فوریه به کره جنوبی خواهد رسید.


در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی کره جنوبی موفق به اخذ معافیت واردات نفت ایران از آمریکا شد و می تواند روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کند که عمده آن میعانات گازی است. همچنین مالک پالایشگاه «اس کی اینوویشن» کره جنوبی گفت: انتظار می رود خریدان کره ای نفت ایران خرید خود را از اواخر ماه جاری میلادی یا اوایل ماه فوریه شروع کنند.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر