24 دی 1397 - 17:27

طرح‌های توسعه‌ای صنایع شیمیایی ایران ادامه می‌یابد

مدیر عامل سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران وابسته به بانک صنعت و معدن اعلام کرد: ادامه طرح‌های توسعه‌ای در سال مالی جدید و عرضه ۱۰ درصدی سهام شرکت تابعه‌ای «خدمات بندری» از اهداف مهم سال جاری است.
کد خبر : ۹۵۸۹۶
صنایع شیمیایی ایران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امیر رحیمی در یک نشست خبری ضمن بیان برنامه های جاری و آینده شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران اعلام کرد : تولید محصولات شرکت با افزایش نسبت به سال قبل در سال مالی جدید در تولید LAB به ۱۱۵۰۰۰ تن، در HAV به ۸۰۰۰ تن و در نرمال پارافین به ۱۷۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.


عرضه ۱۰ درصد سهام «خدمات بندری» در فرابورس


مدیر عامل سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در ادامه این نشست خبری و در پاسخ خبرنگار ایبِنا مبنی بر این که عرضه سهام «خدمات بندری» از شرکت های تابعه سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در چه مرحله ای قرار دارد اعلام کرد : بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۰ درصد سهام شرکت «خدمات بندری» تا پایان سال جاری در فرابورس عرضه می شود و مقدمات درج نماد آن در این بازار در حال پیگیری و انجام است.


EPS حسابرسی نشده


رحیمی  در ادامه افزود: با مطرح کردن این مساله که آخرین ارزیابی ها نشان می دهد که درآمد شرکت نسبت به سال قبل به میزان ۲۸ درصد تحت تاثیر فروش داخلی افزایش یافته است اظهار داشت که EPS حسابرسی نشده شرکت در آخرین صورت های مالی ارائه شده به سامانه کدال به میزان ۷۴۶ ریال منعکس شده که بر مبنای اولین پیش بینی سود ابتدای سال شاهد افزایش ۱۰ درصد هستیم که مشخص می کند شرکت در مسیر مثبت و رو به رشدی در حرکت است.


وی اظهار داشت: بخشی از تولیدات شرکت به سهم صادراتی مرتبط است که همانند سال های گذشته صورت خواهد پذیرفت و با کسب تجربه از تحریم های سال های گذشته سعی می کنیم تا بتوانیم در بخش صادرات محصولات به خارج از کشور همانند گذشته سهم قابل توجه ای را رقم‌بزنیم.


وضعیت تولید و فروش


رحیمی در خصوص وضعیت تولید و فروش شرکت نیز  گفت : شرکت در سال ۹۷ در مجموع بیش از ۸.۳۰۰ تن محصول تولید کرده است که از بین ۲۳۰۰۰ تن LAB، به میزان ۳۸۰۰۰ تن نرمال پارافین و به میزان ۳.۹۰۰ تن HAV صادر شده است که ارزش صادراتی شرکت را به ۶۵ میلیون دلار رسانده است که در این زمینه یک سطح قابل را شکل داده است.


مدیر عامل سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران درباره کشورهای هدف صادرات محصول این شرکت نیز گفت: کشورهای هند، چین، پاکستان و برخی از کشورهای هم جوار از جمله بازارهای صادراتی شرکت هستند و در حال حاضر با تمرکز به مشتریان فعلی سعی می کنیم که سهم صادرات را ارتقا بدهیم و در عین حال بیشتر از آن که به فکر جذب مشتریان خارجی جدید باشیم تلاش می کنیم تا مشتریان فعلی را حفظ کنیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر