رشد ۷۹۴ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشدی ۷۹۴ واحدی به ۱۶۵ هزار و ۴۴۵ واحد رسید.
کد خبر : ۹۵۹۵۱
شاخص

به گزارش ایبِنا، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس در پایان معاملات امروز با افزایش ۷۴۹ واحدی به رقم ۱۶۵ هزار و ۴۴۵ واحد، شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۲۱۳ واحدی عدد ۲۹ هزار و ۱۹۷  واحد، شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۶۴۳ واحدی به ۱۸۰ هزار و ۵۳۰ واحد، شاخص بازار اول با افزایش ۵۷۳ واحدی به ۱۲۲ هزار و ۶۰۲ واحد، شاخص بازار دوم با افزایش ۱۳۹۰ واحدی به ۳۲۶ هزار و ۱۳۰ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با ۱۷۵ واحد و فولاد مبارکه با ۱۵۲ واحد و پالایش نفت بندر عباس با ۱۲۳ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند و در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت با (۸۳) واحد، پتروشیمی جم با (۵۳) واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با (۴۸) واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «آسیاسیر ارس، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، ایتالران، مجتمع توریستی و رفاهی آبادگران ایران کیش، تابا نیرو سپاهان، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، سرمایه‌گذاری صنعت نفت» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فرابورس ایران، حق تقدم خرید سهام زغال‌سنگ نگین طبس، حق تقدم استفاده نشده سیمان قائم، بین‌المللی محصولات پارس، قند نیشابور، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، بیمه اتکایی امین، صنعت و تجارت آداک، بین‌المللی توسعه ساختمان، گلوکوزان، شکر، سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس‌گستر، گلتاش، کابل البرز و سرمایه‌گذاری ساختمان ایران متوقف شدند.


کف تالار


امروز همچنین آگهی عرضه یک‌جای ۶.۲۱ درصدی سهام غیرمدیریتی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از سوی شهرداری تهران به قیمت پایه کل تعداد سهام قابل عرضه ضربدر قیمت پایانی سهم در روز قبل از عرضه بعلاوه ۲۵ درصد به شرط آنکه ارز ۵۳ میلیارد و ۳۷۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کمتر نباشد برای فردا چهارشنبه از طریق بازار پایه فرابورس منتشر شد.


معاملات درون‌گروهی


امروز در بازار دوم بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۲۲۵ میلیون سهم پارس خودرو به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد تومان کد به کد شد همین وضعیت در بانک آینده با کد به کد شدن ۸۰ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۱۰ میلیارد تومان تکرار شد. همچنین ۱۰ میلیون سهم معدنی و صنعتی چادرملو به ارزش کمتر از ۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و ۱۰ میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان معاملات درون‌گروهی را تجربه کرد.


اندکی بیش از ۸.۵ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش ۶ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و ۳ میلیون سهم پتروشیمی پردیس به ارزش بیش از ۳.۵ میلیارد تومان معاملات درون‌گروهی را تجربه کرد.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۸۵ هزار و ۵۰۳ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۵۰۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۷ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۲۶ هزار و ۸۹۶ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر