28 دی 1397 - 11:52
همراه با هشتمین همایش بانکداری الکترونیک،

تحقق بانکداری باز با فین‌تک‌ها

مدیرعامل به پرداخت ملت گفت: فین‌تک‌ها به عنوان بازیگران و کسب و کارهای جدید در تحقق بانکداری باز می توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند و حرکت به سمت بانکداری باز را تسریع کنند.
کد خبر : ۹۶۰۳۲
بانکداری باز

به گزارش ایبِنا و به نقل از ستاد خبری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، شهریار خلیلی، درباره فاصله بانکداری باز و سیستم بانکی ایران، افزود:سیستم بانکی ایران با بانکداری باز در زمینه نبود زیرساخت‌های لازم فاصله معنا داری دارد و رفع آن نیازمند تلاش بسیار زیاد بانک‌ها در حوزه تقویت و بهبود زیرساخت‌های نرم افزاری است تا در نتیجه فاصله سیستم بانکی ایران با روند جهانی کاهش پیدا کند و خدمات مورد نیاز مشتریان ارائه شود.


مدیرعامل به پرداخت ملت با بیان این که باید فرآیندهای سیستم بانکی برای حرکت به سوی بانکداری باز در کشور مورد بازنگری قرار بگیرد، افزود: اعتقاد دارم باید در گام اول فرآیندهای سیستم بانکی مورد بازنگری قرار گیرد و سپس متناسب با فرآیندهایی که نیاز به برقراری سیستم مبتنی بر  بانکداری باز لازم داریم، پیش بینی‌های لازم انجام و طراحی‌های نرم افزاری در دستور کار قرار بگیرد.


وی با اشاره به نقش فین‌تک‌ها و کسب و کارهای استارت آپی برای تحقق بانکداری باز در ایران گفت: معتقدم  فین‌تک‌ها به عنوان بازیگران و کسب و کارهای جدید در تحقق بانکداری باز نقش بسیار زیاد و مهمی  داشته باشند چرا که فین‌تک‌ها هیجان حضور بیشتری نسبت به سیستم‌های پرداخت و بانک‌ها دارند و علاقه مند هستند تا خدماتی متفاوت را به کسب و کارهای موجود ارائه دهند و قطعا می‌توانند فرآیند حرکت به سمت بانکداری باز را تسریع کنند و بانک‌ها را به برقراری این سیستم‌ها تشویق کنند.


گفتنی است، هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع انقلاب بلاک‌چین در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن‌ماه ۹۷ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر