غول انرژی چین پیشنهاد نفتی جدید به ایران داد

شرکت سینوپک چین پیشنهاد قرار داد جدید توسعه در میدان نفتی یادآوران را به ایران با افزایش ظرفیت تولید روزانه به ۲۰۰ هزار بشکه داد.
کد خبر : ۹۶۰۴۶
نفت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از وال استریت ژورنال، سینوپک غول انرژی چین پیشنهاد قرار داد جدیدی را به شرکت ملی نفت ایران بمنظور انجام عملیات در میدان نفتی پرسود یادآوران در قسمت جنوب غربی ایران داده است.


البته این پیشنهاد بخشی از قرارداد موجود بین ۲ شرکت نفتی است. در همین حال شرکت سینوپک از تهران خواسته تا با قرار داد ۳ میلیارد دلاری میدان نفتی یادآوران موافقت کند.


وال استریت اعلام کرد که شرکت نفت ایران قصد دارد که سهم اکتشاف در میدان نفتی یادآوران در راستای معافیت اعطاء شده آمریکا در اختیار شرکت سینوپک قرار دهد.


همچنین سینوپک پیشنهاد این قرار داد جدید را در اواخر دسامبر ۲۰۱۸ میلادی داده بود؛ یعنی زمانیکه واشنگتن به پکن اجازه خرید روزانه ۳۶۰ هزار بشکه نفت از ایران را در راستا معافیت داده بود.


بر همین اساس، اولین سرمایه گذاری در یادآوران توسط سینوپک در سال ۲۰۱۶ میلادی به ارزش تقریبا ۲ میلیارد دلار انجام گرفت. اگر قرار داد جدید بین شرکت ملی نفت ایران و غول انرژی چینی منعقد شود، تولید نفت از میدان یادآوران ظرف ۶ ماه به بیش از ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید. میدان نفتی یادآوران یکی از بزرگترین میادین نفتی توسعه نیافته است که ظرفیت درجا آن در حدود ۳۱ میلیارد بشکه نفت خام سبک و سنگین برآورد شده است.


بر پایه این گزارش به دنبال خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم مجدد بخش نفت ایران، ۸ کشور چین، هند،کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا، یونان، تایوان و ترکیه موفق به اخذ معافیت موقت ۱۸۰ روزه در ماه نوامبر از آمریکا برای واردات نفت از ایران شدند.


برچسب ها: ایران نفت چین
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر