لایحه CFT برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر نظر خود در خصوص لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم اصرار کردند.
کد خبر : ۹۶۰۹۲
FATF

به گزارش ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۳۰ دی) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی نظر شورای نگهبان برای دومین بار درخصوص لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، دوباره بر مصوبه خود اصرار  کردند.


براساس این گزارش سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص لایحه دولت برای الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم بر مصوبه قبلی مجلس شورای اسلامی در شروط ۱، ۲ و ۶ ذیل ماده واحده اصرار کردند.


بر این اساس نمایندگان مجلس با ۱۱۷ رای موافق، ۶۲ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در صحن با اصرار کمیسیون همراهی کردند. این عضو هیات رییسه ادامه داد: همچنین کمیسیون بر مصوبه قبلی مجلس شورای اسلامی در جزء (ب) بند ۱ ماده واحده ۲، مواد ۴، ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹، بند یک ماده ۱۰، بندهای ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ ماده ۱۱، بندهای ۱، ۲ و ۵ ماده ۱۲، مواد ۱۳، ۱۴ و ۱۵، بند یک ماده ۱۶ و مواد ۱۷، ۱۸ و ۱۹ کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم اصرار ورزید.


بر این اساس نمایندگان مجلس با ۱۲۰ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در صحن با اصرار کمیسیون همراهی کردند. شایان ذکر است براساس آیین نامه داخلی مجلس، زمانی که یک طرح یا لایحه پس از تصویب مجلس، به شورای نگهبان ارسال شود و شورای نگهبان دوباره آن را برای بررسی به مجلس ارجاع کند، در صورتی که مجلس دوباره بر نظر خود پافشاری کند، آن لایحه یا طرح برای تصمیم گیری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر