چین در آستانه ثبت ضعیف‌ترین رکورد اقتصادی ۲۸ سال اخیر

کارشناسان اقتصادی اعلام کردند انتظار می‌رود رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۸ میلادی با رسیدن به رقم ۶.۶ درصد کمترین نرخ از سال ۱۹۹۰ میلادی به بعد خواهد بود.
کد خبر : ۹۶۰۹۴
پرچم چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، انتظار می رود چین در گزارش رشد اقتصادی سال ۲۰۱۸ میلادی خود در روز دوشنبه با کمترین رقم در ۲۸ سال اخیر روبرو شود که علت اصلی آن به جنگ تعرفه ای با آمریکا و ضعف تقاضای بازار داخلی نسبت داده می شود.


آمار ضعیف اقتصادی چین باعث فشار بیشتر بر روی پکن به منظور گسترش اقدامات حمایتی بیشتر به منظور جلوگیری از روند نزولی اقتصادی می شود. روند کُند اقتصادی چین منجر به نگرانی در مورد ریسک های مرتبط با اقتصاد جهانی و پایین آمدن سود برای شرکت ها شده است. البته در یک دهه اخیر تقریبا یک سوم رشد جهانی توسط چین ایجاد شده است.


همچنین سیاستمداران چینی وعده حمایت بیشتر برای رشد اقتصادی این کشور را در سال جاری میلادی داده اند تا ریسک عظیم از بین رفتن مشاغل را کاهش دهند. از طرفی هم میزان نرخ بدهی در چین روبه افزایش است.


بر همین اساس، تحلیل گران رویترز بر این باور هستند که رشد اقتصادی چین بین اکتبر تا دسامبر ۶.۴ درصد خواهد بود که این رقم برای سه ماه سوم ۶.۵ درصد بود است. بر پایه این گزارش، مجموع تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۱۸ میلادی ۶.۶ درصد برآورد شده که کمترین رقم از سال ۱۹۹۰ میلادی به بعد محسوب می شود. برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که شرایط در چین در حال بدتر شدن است و می توان شاهد رشد اقتصادی ضعیف ۶.۳ درصدی این کشور در سال جاری میلادی بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها