01 بهمن 1397 - 10:43
وزیر ارتباطات با ایبِنا مطرح کرد:

استفاده از بلاکچین در پیام‌ رسان‌های بانکی/ تولید رمز ارز ملی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید مدل‌های نمونه ارز رمز ملی در کشور خبر داد و افزود: می‌توان از زیرساخت بلاک‌چین به عنوان پیام‌رسان بانکی استفاده کرد.
کد خبر : ۹۶۱۴۷
آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص رمز ارزها با تاکید بر ضرورت قانونگذاری ارزهای رمزنگار در ایران گفت: امروزه پدیده ارزهای رمزنگار یکی از مسائل مهم است و دولت‌ها برای استفاده از مزایا و کاهش معایب آن تصمیم به قانون گذاری و مطالعه آن کرده‌اند و در ایران نیز اقدامات پژوهشی متعددی انجام شده و بانک مرکزی به عنوان سیاستگذار حوزه ارزی کشور، نهاد تصمیم گیر در زمینه رمز ارزها به شمار می‌رود.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بانک مرکزی تصمیم گیرنده نهایی در حوزه رمز ارزها است و سایر دستگاه‌ها صرفا پیشنهاداتی را مطرح می‌کنند و در صورت نیاز اقداماتی را برای کمک و تسهیل انجام می‌دهند.


آذری جهرمی با بیان اینکه رمز ارز ملی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند، اظهار داشت: برخی از دولت‌ها به منظور استفاده از مزایای رمز ارزها به دنبال تولید و طراحی رمز ارز ملی برای استفاده از رمز ارز به عنوان پول رایج کشور یا تبادلات بین بانکی و تسهیل تجارت می‌روند که این نمونه رمز ارز توسط بانک مرکزی بر پایه ریال طراحی شده و می‌تواند به اقتصاد کشور و تسهیل روابط بین بانکی ایران کمک کند.


وی افزود: مدل‌های نمونه ارز رمزنگاری شده ملی در مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور طراحی و تولید شده که در اختیار بانک مرکزی برای بررسی قرار گرفته و این نهاد به عنوان تصمیم گیر باید آنها را تعیین تکلیف کند.


وزیر ارتباطات تاکید کرد: فناوری بلاک‌چین یک واقعیت است که انقلابی بزرگ را در زیرساخت‌ها و حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کند؛ اعتقاد دارم با توجه به اینکه محدودیت‌هایی در حوزه پیام رسان بین بانکی با توجه به فشارهای دولت ایالات متحده آمریکا ایجاد شده می‌توان از زیرساخت بلاک‌چین به عنوان پیام رسان بانکی استفاده کرد و رمز ارزها می‌توانند در تسهیل مبادلات پولی نقش مهمی ایفا کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر