کاهش ۱۷ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن

ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد کاهش یافت.
کد خبر : ۹۶۱۶۷
اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس در نخستین ماه پزمستان امسال نشان می‌دهد طی ۲۲ روز معاملاتی تعداد ۱۸ میلیارد و ۳۹۴ میلیون ورقه بهادار در ۲ میلیون و ۶۹۷ هزار نوبت به ارزش ۸۹ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۱۲۰درصدی حجم، افزایش ۱۸۶درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۱۱۰درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.


این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۸۳۶ میلیارد ورقه و و میانگین ارزش معاملات نیز ۴۰۷۱ میلیارد ریال بوده است. همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت یک میلیارد و ۵۴۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۷ میلیارد و ۲۸۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر رشد ۳۶درصدی حجم و ۱۸۳درصدی ارزش معاملات در بازار اول و افزایش ۱۸۴ درصدی حجم و ۲۴۹درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با دیماه سال ۹۶ است.


این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای نوین مالی نیز تعداد ۴۵۱ میلیون اوراق بدهی به ارزش ۴۱ هزار و ۹۹۶میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۲۸ درصدی حجم و ۴۲ درصدی ارزش معاملات این بازار در دیماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.


افزون بر این، بالغ بر ۴۰۹ میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۵ میلیارد و ۹۷۹ میلیون ریال و یک میلیون و یک میلیون و ۷۰۰ هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۹۲۹ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۲۶ درصدی حجم و رشد ۵۷ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین رشد ۹درصدی حجم و کاهش ۱۷ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با دیماه پارسال دارد.


این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات دی ماه امسال را از ارتفاع ۱۷۹۱ واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۱۱ درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۱۹۹۲ واحد رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر