IMF رشد اقتصاد جهانی را به ۳.۵ درصد کاهش داد

صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصاد جهانی را در سال جاری میلادی به دلیل افزایش ریسک‌ها با ۰.۲ درصد کاهش ۳.۵ درصد پیش‌بینی کرد.
کد خبر : ۹۶۱۹۶
صندوق بین المللی پول

به گزاش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که ریسک کاهش بیشتر در رشد اقتصاد جهانی افزایش یافته و خواستار حل و فصل جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین شد.


بر همین اساس، صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۰.۲ درصد کاهش به ۳.۵ درصد تنزل داد؛ ضمن اینکه پیش بینی این نهاد بین المللی از رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ ملادی با ۰.۱ درصد روند نزولی ۳.۶ درصد اعلام شد.


«گیتا گوپیناس» رییس بخش تحقیقات صندوق بین المللی پول گفت: رشد جهانی در یک نرخ سالمی روبه افزایش است؛ اما ضرب آهنگ آن کُند است و ریسک های نزولی بسیار مهمی برای اقتصاد جهانی وجود دارد.



همچنین صندوق بین المللی پول پیش بینی از رشد اقتصاد جهانی را در ماه اکتبر سال گذشته میلادی کاهش داده بود که علت آن به جنگ تعرفه ای میان چین و آمریکا بر می گردد. صندوق بین المللی پول اعلام کرد که کاهش تولید خودرو در آلمان به دلیل استانداردهای جدید آلایندگی و تقاضای ضعیف در بازار داخلی ایتالیا بعد از ریسک های مالی این کشور از جمله دلایل کاهش رشد اقتصاد جهانی بودند.


اقتصادهای پیشرفته در مسیر نزولی به لحاظ رشد قرار دارند و این موضوع سریع از آنچه که تصور می شد، در حال اتفاق افتادن است. پیش بینی از رشد اقتصادی آنها در سال جاری و ۲۰۲۰ میلادی به ترتیب دو و ۱.۷ درصد است.


صندوق بین المللی پول اعلام کرد که کاهش رشد اقتصادی در اقتصادهای نوظهور وجود دارد و برآورد از رشد اقتصادی آنها در سال ۲۰۱۹ میلادی ۴.۵ درصد و این رقم برای سال ۲۰۲۰ میلادی ۴.۹ درصد است. البته رشد اقتصادی این منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی ۴.۶ درصد اعلام شده برآورد شده بود.


بر پایه این گزارش، کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول در اجلاس اقتصاد جهانی در داووس سوئیس گفت: بعد از دو سال توسعه مستحکم، اقتصاد جهانی اکنون بیش از حد انتظار کند پیش می رود و ریسک ها رو به افزایش هستند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر