04 بهمن 1397 - 15:04

همکاری‌ پولی مشترک ایران و ترکیه تقویت می شود

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که در سفر هیاتی از این کمیسیون به ترکیه بر لزوم همکاری‌های پولی و مالی مشترک بین ایران و ترکیه تاکید شد.
کد خبر : ۹۶۲۷۴
ایران و ترکیه

به گزارش ایبِنا  به نقل از ایسنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، در توضیح سفر هیاتی از کمیسیون امنیت ملی مجلس به آنکارا ترکیه، گفت: هیاتی از کمیسیون امنیت ملی سفری به آنکارا داشته‌اند که در این سفر با چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و مسئولان مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو صورت گرفت.


وی توضیح داد: در این سفر موضوع ارتقای همکاری‌های پارلمانی و نقش پارلمان‌ها در ارتقای روابط مالی و اقتصادی به سطح ۳۰ میلیارد دلار بحث شد البته مشکلاتی درباره تعرفه‌ها و همکاری‌ها با توجه به تحریم‌ها وجود دارد که در این باره با مقامات دولت و مجلس ترکیه صحبت شد به ویژه درباره راه‌اندازی کانال مشترک و همکاری‌های پولی و مالی مذاکراتی صورت گرفت.


رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: کشوری همچون سند علی‌رغم تحریم‌ها برای همکاری‌های پولی و مالی تلاش کرده است که انتظار ما از کشور همسایه‌مان یعنی ترکیه آن است که زودتر درباره همکاری‌های پولی و مالی، راه‌اندازی کانال مالی مشترک به نتیجه برسد.


دستور اردوغان


فلاحت پیشه خاطر نشان کرد: البته اردوغان درباره تبادلات پولی دستورات خوبی داده اما هنوز اجرایی نشده است؛ دلیل هم بروکراسی‌های دولت ترکیه است که ما در این باره با نمایندگان مجلس ترکیه صحبت کردیم.


فلاحت‌پیشه موضوع بازگشایی مرزها را از دیگر محورهای مذاکرات با نمایندگان مجلس ترکیه عنوان و اظهار کرد: در این باره با گروه دوستی پارلمانی و کارگروه دفاعی و امنیتی و نمایندگان مجلس ترکیه به خصوص در مناطق مرزی دیدار و گفت‌وگو صورت گرفت موضوعی که در دستور کار مشترک دو طرف قرار دارد که قرار شد در این باره اقدامات لازم صورت گیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر