IMF کاهش رشد اقتصادی ۵۰ درصدی برای ونزوئلا اعلام کرد

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی ونزوئلا طی ۵ سال اخیر بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
کد خبر : ۹۶۲۹۷
پرچم ونزوئلا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، صندوق بین المللی پول در گزارش خود موسوم به چشم انداز اقتصادی منطقه ای در آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب اعلام کرد که پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی واقعی ونزوئلا در سال جاری میلادی با کاهش بیشتری روبرو شود؛ ضمن اینکه روند نزولی اقتصاد این کشور از سال ۲۰۱۳ میلادی به بعد بیش از ۵۰ درصد است.


صندوق بین المللی پول اعلام کرد که کاهش تولید نفت و وخیم تر شدن شرایط در بخش غیر نفتی ونزوئلا از جمله دلایل مهم در کاهش تولید ناخالص داخلی این کشور محسوب می شود. همچنین این نهاد بین المللی موج جدید ابرتورم و مهاجرت را در ونزوئلا پیش بینی کرد. صندوق بین المللی پول اعلام کرد که روند پیشرفت سیاسی ونزوئلا، لایه دیگری از بلاتکلیفی را به چشم انداز اقتصادی این کشور اضافه می کند.


صندوق بین المللی پول اعلام کرد که در ماه های اخیر تغییری در سیاست اقتصادی این کشور مشاهده نکرده و پیش بینی شرایط رشد اقتصادی این کشور بسیار سخت است. بر پایه این گزارش به دنبال اغتشاشات اخیر در ونزوئلا، کشورهای آمریکا، آرژانتین، برزیل، کانادا، شیلی و کلمبیا «گوآیدو» را بعنوان رییس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند؛ در حالی که دیگر کشورها «نیکولاس مادورو» را رییس جمهور قانونی این کشور می دانند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر