06 بهمن 1397 - 11:20
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

سنجش کیفیت بنزین دوره گرم آماده شد

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه این سازمان در دو دوره گرم و سرد از بنزین تولید داخلی نمونه برداری می‌کند، تاکید کرد که باید به سمت کاهش فاصله کیفیت تولید داخلی با خارجی حرکت کنیم.
کد خبر : ۹۶۳۰۳
نیره پیروزبخت

نیره پیروزبخت در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره نمونه برداری و گواهی استاندارد به بنزین تولید داخل گفت: موضوع بررسی کیفیت بنزین و تاثیر آن بر آلودگی هوا با توجه به تصویب قانون هوای پاک در مجلس برعهده سازمان محیط زیست است و سازمان ملی استاندارد در این زمینه سازمان همکار محسوب می شود.


وی به نمونه برداری و سنجش کیفیت بنزین تولید داخل در دو دوره سرد و گرم اشاره کرد و افزود: آزمایشگاه های ما در دو دوره زمانی گرم و سرد از بنزین تولید داخل نمونه برداری می کنند که در حال حاضر جواب دوران گرم آن آماده است.


رییس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: در موضوع کیفیت بنزین با دنیا فاصله داریم. در حال حاضر دنیا به سمت استفاده از بنزین با کیفیت یورو ۵ یا ۶ رفته است در حالی که کیفیت بنزین داخلی در ایران یورو ۴ است و ما باید این فاصله را کاهش دهیم.


پیروزبخت همچنین در خصوص پیوستن ایران به اتحادیه کشورهای اوراسیا و هماهنگی های لازم برای صدور استاندارد و گواهی های مورد نیاز برای صادرات و واردات کالا گفت: در حال حاضر به طور جداگانه با کشورهای عضو این اتحادیه تفاهم نامه هایی را درباره پذیرش گواهی نامه، استانداردها و دوره های آموزشی امضا کرده ایم.


وی افزود: با امضای این گواهی نامه ها چه ایران به این اتحادیه ملحق شود و چه نشود، سازمان ملی استاندارد همه فعالیت های مربوط به خود را انجام داده و ما نگرانی از بابت این موضوع نداریم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر